>
Dersin Adı | Dersin Kodu | Dersin Türü | Dersin Düzeyi | Dersin Yılı | Dersin Verildiği Dönem | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|---|
Sınıf İçi Öğrenmelerin Değerlendirilmesi | FBO389 | Seçmeli | Lisans | 3 | Bahar | 3 |
Prof. Dr. Ahmet BİLGİN
Prof. Dr. Esma BULUŞ KIRIKKAYA
Doç. Dr. Ömer ACAR
Doç. Dr. Canan DİLEK EREN
Doç. Dr. Derya KALTAKÇI GÜREL
1) Ölçme araçlarını ve özelliklerini bilir.
2) Geleneksel yaklaşımlara dayalı araçları bilir.
3) Öğrenciyi çok yönlü tanımaya yönelik araçları öğrenir.
4) Tutum ölçeklerini bilir.
5) Öğrenci başarısının değerlendirilmesinde dikkat edilecek hususları bilir.
Program Yeterlilikleri | |||||||||||||||||||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | ||
Öğrenme Kazanımları | |||||||||||||||||||||
1 | Yüksek | Orta | Orta | Yüksek | Yüksek | Orta | Orta | Yüksek | Düşük | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Düşük | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | |
2 | Yüksek | Orta | Orta | Yüksek | Yüksek | Orta | Orta | Yüksek | Düşük | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Düşük | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | |
3 | Yüksek | Orta | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Orta | Orta | Yüksek | Düşük | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Düşük | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | |
4 | Yüksek | Orta | Orta | Yüksek | Yüksek | Orta | Orta | Yüksek | Düşük | Yüksek | Orta | Yüksek | Düşük | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | |
5 | Yüksek | Orta | Orta | Yüksek | Yüksek | Orta | Orta | Yüksek | Düşük | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Düşük | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek |
Yüz Yüze
Yok
İstenmemekte
Eğitimde kullanılan ölçme araçları ve özellikleri; geleneksel yaklaşımlara dayalı araçlar: Yazılı sınavlar, kısa cevaplı sınavlar, doğru-yanlış tipi testler, çoktan seçmeli testler, eşleştirmeli testler, sözlü yoklamalar; öğrenciyi çok yönlü tanımaya dönük araçlar: Gözlem, görüşme, performans değerlendirme, öğrenci ürün dosyası, araştırma kâğıtları, araştırma projeleri, akran değerlendirmesi, öz değerlendirme, tutum ölçekleri; öğrenci başarısının değerlendirilmesinde dikkat edilecek hususlar; öğrenme çıktılarının değerlendirilmesi ve not verme.
1) Anlatım
2) Anlatım
3) Soru-Cevap
4) Soru-Cevap
5) Soru-Cevap
6) Tartışma
7) Tartışma
8) Tartışma
9) Grup Çalışması
10) Grup Çalışması
11) Grup Çalışması
12) Grup Çalışması
13) Örnek Olay
14) Örnek Olay
15) Örnek Olay
16) Örnek Olay
17) Örnek Olay
18) Proje Temelli Öğrenme
19) Proje Temelli Öğrenme
20) Proje Temelli Öğrenme
21) Proje Temelli Öğrenme
22) Proje Temelli Öğrenme
Türkçe
İstenmemekte