>
Dersin Adı Dersin Kodu Dersin Türü Dersin Düzeyi Dersin Yılı Dersin Verildiği Dönem AKTS Kredisi
Yaratıcılık ve İnovasyon IYP234 Seçmeli Önlisans 2 Bahar 3

Öğretim Elemanı Adı

Dr. Öğr. Üyesi Benan YÜCEBALKAN

Dersin Öğrenme Kazanımları

1) Yaratıcılık, inovasyon ve yenilik kavramlarını ve tekniklerini tanımlar Yaratıcı düşünme ve inovasyon geliştirme tekniklerini kavramış olur. Yaratıcı ve inovatif düşünceyi engelleyen önyargıları bilir. Beyin fırtınası yapar , vizyon ve strateji tasarlar.

Program Yeterliliği İlişkisi

  Program Yeterlilikleri
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15
Öğrenme Kazanımları
1 Yüksek Yüksek Orta Düşük Orta Yüksek     Orta           Düşük

Eğitim Şekli

Yüz Yüze

Ön Koşullar, Diğer Koşullar

Yok

Önerilen Destekleyici Dersler

Genel İşletme, Yönetim ve Organizasyon

Dersin İçeriği

Yaratıcı düşünme süreci, yaratıcılık teknikleri, inovasyon süreci, inovatif kişilik-inovatif organizasyonlar-inovatif ülkeler, dijitalleşme, dijital yerliler ve dijital göçmenler, yeni teknolojiler, Endüstri 4.0, Yapay Zekâ.

Haftalık Ders İzlencesi

1) Yaratıcılık ve İnovasyon dersine giriş; ders izlencesi, ders kaynakları, ölçme ve değerlendirme.
2) Yaratıcılık, yaratıcı düşünme süreci, yaratıcı zihin haritası, uygulama.
3) Sağ Beyin-Sol Beyin, bütün beyinle düşünme, uygulama.
4) Yaratıcılık engelleri, yaratıcılığı destekleyenler, uygulama.
5) Beyin Fırtınası, yanal düşünme, uygulamalar.
6) Yaratıcı Teknikler: Herhangi bir kitaptan gelişigüzel kelime bulma, rastgele bir resmi tarama, birbirine benzeyen durumlar ile yola çıkma, birbirinden farklı iki sözcükten yola çıkma, olayın ters durumunu düşünme, uygulamalar.
7) İnovasyon, inovasyon süreci, aşamalı (artımsal) inovasyon, radikal (çarpıcı) inovasyon, uygulama.
8) Ara Sınav
9) İnovasyon, yaratıcı düşünce, yenilikçilik, icat kavramlarının benzer ve farklı yönleri, inovasyon süreci, inovatif kişilik, inovatif organizasyonlar, inovatif ülkeler.
10) Teknoloji transferi, patent, sürdürülebilir inovasyon, yaratıcı bir fikrin inovasyona dönüşmesini engelleyen faktörler, organizasyonel inovasyon sürecinde yönetimin ve çalışanların rolü.
11) Dijitalleşme, dijital dönüşümler, dijital yerliler ve dijital göçmenler.
12) Endüstri Devrimleri, Endüstri 4.0, yeni teknolojiler, Endüstri 4.0’ın işletmelere faydaları, Endüstri 4.0’le oluşan dramatik değişimler, Endüstri 4.0 uygulamasındaki aksaklıklar.
13) Yapay Zekâ, Yapay Zekâ’nın tarihçesi, Yapay Zekâ uygulamaları, Yapay Zekâ ile gelecek.
14) Genel tekrar.
15) .
16) .

Önerilen/İstenen Ders Kaynakları

1- Buzan, T., Yaratıcı Zekânın Gücü. Çev. Reyhan Kurt, Epsilon Yayınları, İstanbul.
2- Buzan, T., Aklını En İyi Şekilde Kullan. Çev. Banu Ergüder, Arion Yayınevi, İstanbul.
3- Luecke, R., İş Dünyasında Yenilik ve Yaratıcılık. Çev. Turan Parlak, Harvard Business Press, İş Bankası Kültür Yayınları, İstanbul.
4- Schwab, K. (2016). Dördüncü Sanayi Devrimi. (Çev. Ed. Zülfü Dicleli,), Optimist Kitap, İstanbul.
5- Yücebalkan, B., Aksu, B. (2019). “Dijital Göçmenlerle Dijital Yerlilerin Bir Sanal Topluluktaki Davranışları Üzerine Karşılaştırma” 2. Uluslararası 19 Mayıs Yenilikçi Bilimsel Yaklaşımlar Kongresi Bildiri Kitabı, 766-777.
6- Yücebalkan, B. (2019). The history of the artificial intelligence as an alternative workforce and the possible opportunities/threats for its future. Business and Management, Chapter 7. Editör: Sefer Yılmaz, Akademisyen Kitabevi.

Planlanan Öğrenim Faaliyetleri Ve Eğitim Yöntemi

1) Anlatım
2) Soru-Cevap
3) Tartışma
4) Alıştırma ve Uygulama
5) Grup Çalışması
6) Beyin Fırtınası
7) Bireysel Çalışma


Değerlendirme Yöntemi ve Ölçütleri

Ara Sınav Notunun Başarıya Oranı

30%

Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı

70%

Toplam

100%

Dersin Eğitim Dili

Türkçe

Mesleki Uygulama

İstenmemekte