>
Dersin Adı Dersin Kodu Dersin Türü Dersin Düzeyi Dersin Yılı Dersin Verildiği Dönem AKTS Kredisi
Sağlık Hizmetlerinde Kalite OMP404 Seçmeli Önlisans 2 Bahar 4

Öğretim Elemanı Adı

Doç. Dr. Ayşe AK
Öğr. Gör. Binnur TURAN

Dersin Öğrenme Kazanımları

1) Kalite kavramı, kalite prensipleri ve kamu hizmetlerinde kaliteyi açıklar.
2) Sağlık hizmetlerinin özelliklerini açıklar ve sağlık hizmetlerini sınıflandırır.
3) Sağlık hizmetlerinde kalitenin özelliklerini ve boyutlarını açıklar.
4) Toplam Kalite Yönetiminin ilkelerini tanımlar, sağlık sektöründe toplam kalite uygulamalarını ve sonuçlarını değerlendirir.
5) Sağlık hizmetlerinde kalite yaklaşım ve sistemlerini tanımlar ve karşılaştırır.
6) Sağlık hizmetlerinde Akreditasyon kavramını tanımlar.

Program Yeterliliği İlişkisi

  Program Yeterlilikleri
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15
Öğrenme Kazanımları
1   Düşük Düşük                     Düşük  
2   Düşük Düşük                     Düşük  
3   Düşük Düşük                     Düşük  
4   Düşük Düşük                        
5   Düşük Düşük                     Düşük  
6   Düşük Düşük                     Düşük  

Eğitim Şekli

Yüz Yüze

Ön Koşullar, Diğer Koşullar

Yok

Önerilen Destekleyici Dersler

Sağlık Hizmetleri Yönetimi

Dersin İçeriği

Bu derste kalitenin tanımı, sağlık hizmeti kalitesi, sağlık hizmetlerinin algılanan kalitesi, sağlık hizmetlerinin teknik kalitesi, toplam kalite kavramı, sağlık hizmetlerinde düşük kalitenin sonuçları, kaliteyi geliştirmede zorluklar, hastaneler için kalite modelleri işlenir.

Haftalık Ders İzlencesi

1) Kalite kavramı, kalitenin boyutları ve kalite prensipleri
2) Üretim ve hizmet açısından kalite kavramı
3) Kamu hizmetlerinde kalite
4) Sağlık hizmetleri kavramı, özellikleri ve sınıflandırılması
5) Sağlık hizmetlerinde kalitenin tanımı ve tarihçesi
6) Sağlık hizmetlerinde kalite faktörleri
7) Sağlık Hizmetlerinde kalitenin boyutları
8) Ara sınav/Değerlendirme
9) Sağlık hizmetlerinde Toplam kalite yönetimi
10) Toplam sağlık hizmet kalitesini geliştirmedeki zorluklar.
11) Sağlık sektöründe toplam kalite uygulamalarının sonuçları
12) Sağlık Hizmetlerinde Akreditasyon
13) JCI Akreditasyon Standartları
14) Sağlık hizmetleri ile ilgili ISO Standartları
15) Sağlık hizmetlerinde hasta hakları uygulamaları
16) Yarıyıl sonu sınavı

Önerilen/İstenen Ders Kaynakları

1- Çatalca H., Sağlık Hizmetlerinde Toplam Kalite Yönetimi, Beta Yayınları, İstanbul, 2003
2- Çoruh M., Sağlık Hizmetlerinde Toplam Kalite Yönetiminin Yeri, Sağlık Yönetimi Hizmetlerinde Değişen Anlayış ve Politikalar Sempozyumu, Ankara, 1994
3- Kavuncubaşı Ş., Hastane ve Sağlık Kurumları Yönetimi, Ankara, 2000
4- Kaya S., Sağlık Hizmetlerinde Sürekli Kalite İyileştirme. Pelikan Tıp ve Teknik Kitapçılık, Ankara, 2005

Planlanan Öğrenim Faaliyetleri Ve Eğitim Yöntemi

1) Anlatım
2) Soru-Cevap
3) Tartışma
4) Beyin Fırtınası


Değerlendirme Yöntemi ve Ölçütleri

Ara Sınav Notunun Başarıya Oranı

30%

Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı

70%

Toplam

100%

Dersin Eğitim Dili

Türkçe

Mesleki Uygulama

İstenmemekte