>

Radyasyon ve Sağlığı Fiziği

Fizik

Fen - Edebiyat Fakültesi
Lisans
Dersin Adı Dersin Kodu Dersin Türü Dersin Düzeyi Dersin Yılı Dersin Verildiği Dönem AKTS Kredisi
Radyasyon ve Sağlığı Fiziği FIZ435 Seçmeli Lisans 4 Güz 4

Öğretim Elemanı Adı

Doç. Dr. Caner YALÇIN

Dersin Öğrenme Kazanımları

1) Bu dersin sonunda öğrenci aşağıdakileri kavramış ve yapacak durumda olacaktır: 1.Radyasyon kavramları ve prensipleri 2.Radyasyon uygulamaları 3.Radyasyondan korunma
1) Bu dersin sonunda öğrenci aşağıdakileri kavramış ve yapacak durumda olacaktır: 1.Radyasyon kavramları ve prensipleri 2.Radyasyon uygulamaları 3.Radyasyondan korunma

Program Yeterliliği İlişkisi

  Program Yeterlilikleri
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13
Öğrenme Kazanımları
1 Orta Düşük Düşük Orta Orta   Düşük Orta Düşük Düşük Düşük Düşük  
1                          

Eğitim Şekli

Yüz Yüze

Ön Koşullar, Diğer Koşullar

Yok

Önerilen Destekleyici Dersler

Nükleer Fizik

Dersin İçeriği

Radyasyon ve radyoaktivite. Alfa ışınları ve özellikleri. Beta ışınları ve özellikleri. Madde ile yüklü parçacıkların etkileşmesi. Gamma ve X-ışınları. X- ışınlarının madde ile etkileşmesi. Nötronlar ve madde ile etkileşmesi. Radyasyonun uygulama alanları. Doğal ve Yapay Radyasyon. Nükleer enerji. Radyasyonun biyolojik etkileri. Radyasyon dozu ve doz hesaplaması. Radyasyon ölçümü. Spektroskopi. Radyasyondan korunma güvenlik standartları.

Haftalık Ders İzlencesi

1) Giriş: Radyasyon, radyoaktivite
2) Alfa ışınları ve özellikleri.
3) 3 Beta ışınları ve özellikleri.
4) Gamma ve X-ışınları.
5) Gamma ve X- ışınlarının madde ile etkileşmesi.
6) Nötronlar ve yüklü parçacıkların madde ile etkileşmesi.
7) Radyasyonun uygulama alanları.
8) Ara sınav/Değerlendirme
9) Doğal ve yapay radyasyon.
10) Nükleer enerji.
11) Radyasyonun biyolojik etkileri.
12) Radyasyon dozu ve doz hesaplaması.
13) Radyasyon ölçümü.
14) Spektroskopi
15) Radyasyondan korunma güvenlik standartları
16) Yarıyıl sonu sınavı

Önerilen/İstenen Ders Kaynakları

Planlanan Öğrenim Faaliyetleri Ve Eğitim Yöntemi



Değerlendirme Yöntemi ve Ölçütleri

Dersin Eğitim Dili

Türkçe

Mesleki Uygulama

İstenmemekte