>

Özel Görelilik Teorisi

Fizik

Fen - Edebiyat Fakültesi
Lisans
Dersin Adı Dersin Kodu Dersin Türü Dersin Düzeyi Dersin Yılı Dersin Verildiği Dönem AKTS Kredisi
Özel Görelilik Teorisi FIZ421 Seçmeli Lisans 4 Güz 4

Öğretim Elemanı Adı

Prof. Dr. Elşen VELİ
Doç. Dr. Oktay CEBECİOĞLU

Dersin Öğrenme Kazanımları

1) Bu dersin sonunda öğrenci Görelilik teorisi ile ilgili temel kavramları öğrenmiş olacak.
1) Bu dersin sonunda öğrenci Görelilik teorisi ile ilgili temel kavramları öğrenmiş olacak.

Program Yeterliliği İlişkisi

  Program Yeterlilikleri
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13
Öğrenme Kazanımları
1 Yüksek     Düşük Orta     Orta Düşük       Düşük
1 Yüksek     Düşük Orta     Orta Düşük       Düşük

Eğitim Şekli

Yüz Yüze

Ön Koşullar, Diğer Koşullar

Yok

Önerilen Destekleyici Dersler

yok

Dersin İçeriği

Michelson-Morley deneyi. Görelilik teorisi postülatları. Minkowski uzayı. Dörtlü vektörler. Değişmez interval. Lorentz dönüşümleri. Göreli kinematik ve göreli dinamik. Göreli dinamikte parçacıkların çarpışması. Elektromanyetik alanın dörtlü potansiyeli. Elektrodinamiğin dört boyutlu formülasyonu. Alanlar için Lorentz dönüşümleri.

Haftalık Ders İzlencesi

1) Michelson-Morley deneyi.
2) Görelilik teorisi postülatları.
3) Minkowski uzayı.
4) Dörtlü vektörler.
5) Değişmez interval.
6) Lorentz dönüşümleri.
7) Göreli kinematik ve göreli dinamik.
8) Ara sınav/Değerlendirme
9) Göreli dinamikte parçacıkların çarpışması.
10) Göreli dinamikte parçacıkların çarpışması
11) Elektromanyetik alanın dörtlü potansiyeli
12) Elektromanyetik alanın dörtlü potansiyeli
13) Elektrodinamiğin dört boyutlu formülasyonu
14) Elektrodinamiğin dört boyutlu formülasyonu
15) Alanlar için Lorentz dönüşümleri.
16) Yarıyıl sonu sınavı

Önerilen/İstenen Ders Kaynakları

Planlanan Öğrenim Faaliyetleri Ve Eğitim Yöntemi

1) Anlatım
2) Soru-Cevap
3) Tartışma
4) Alıştırma ve Uygulama
5) Problem Çözme


Değerlendirme Yöntemi ve Ölçütleri

Ara Sınav Notunun Başarıya Oranı

40%

Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı

60%

Toplam

100%

Dersin Eğitim Dili

Türkçe

Mesleki Uygulama

İstenmemekte