>
Dersin Adı Dersin Kodu Dersin Türü Dersin Düzeyi Dersin Yılı Dersin Verildiği Dönem AKTS Kredisi
Soyut Matematik I MAT105 Zorunlu Lisans 1 Güz 4

Öğretim Elemanı Adı

Prof. Dr. Çiğdem GÜNDÜZ
Doç. Dr. Vildan ÇETKİN
Doç. Dr. Evrim GÜVEN

Dersin Öğrenme Kazanımları

1) Önerme kavramını ve temel özelliklerini bilir.
2) Matematiksel ispat tekniklerini uygular.
3) Kümeler kuramının temel özelliklerini bilir ve buradaki eşitlikleri ispatlar.
4) Bağıntı kavramını ve özelliklerini bilir.
5) Denklik bağıntısı ve kısmi sıralıma bağıntısı kavramlarını bilir ve özelliklerini açıklar
6) Fonksiyon kavramını bilir ve bundan yararlanarak görüntü ve ters görüntü kümelerini tanımlar.

Program Yeterliliği İlişkisi

  Program Yeterlilikleri
1 2 3 4 5 6 7
Öğrenme Kazanımları
1 Yüksek Yüksek Yüksek Orta Orta Orta  
2 Yüksek Yüksek Yüksek Orta Orta Orta  
3 Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek  
4 Orta Orta Orta Düşük Düşük Orta  
5 Orta Orta Orta Düşük Düşük Orta  
6 Orta Orta Orta Düşük Düşük Orta  

Eğitim Şekli

Yüz Yüze

Ön Koşullar, Diğer Koşullar

Yok

Önerilen Destekleyici Dersler

yok

Dersin İçeriği

Önermeler, Önermeler cebiri, matematiksel ispat yöntemleri ve niceleyiciler, küme kavramı ve kümeler cebiri, küme aileleri ve özellikleri, kümelerin kartezyen çarpımı ve çarpımın sağladığı özellikler, bağıntı tanımı ve bağıntının özellikleri, denklik bağıntısı, denklik sınıfı ve bölüm kümesi, kısmi sıralama bağıntısı, tam sıralama bağıntısı, maksimal-minimal eleman tanımları ve örnekler, en büyük- en küçük eleman, en küçük üst sınır(supremum), en büyük alt sınır( infimum) kavramları, fonksiyon tanımı ve fonksiyon çeşitleri, bileşke fonksiyon tanımı ve özellikleri, bir fonksiyonun tersi.

Haftalık Ders İzlencesi

1) Sembolik Mantık; Önermeler, Niceleyiciler, Olumsuzluk, İspat Yöntemleri.
2) Sembolik Mantık; Önermeler, Niceleyiciler, Olumsuzluk, İspat Yöntemleri.
3) Kümeler Teorisi; Küme İşlemleri, İkili İşlemler.
4) Kümeler Teorisi; Küme İşlemleri, İkili İşlemler.
5) Kümeler Teorisi; Küme İşlemleri, İkili İşlemler.
6) Latisler, Boole Cebri, Bağıntılar.
7) Latisler, Boole Cebri, Bağıntılar.
8) Ara Sınav
9) Latisler, Boole Cebri, Bağıntılar.
10) Fonksiyonlar, Bileşke ve Ters Fonksiyonlar.
11) Fonksiyonlar, Bileşke ve Ters Fonksiyonlar.
12) Fonksiyonlar, Bileşke ve Ters Fonksiyonlar.
13) Cebirsel yapılar ;Grup, Halka.
14) Cebirsel yapılar ;Grup, Halka.
15) Cebirsel yapılar ;Grup, Halka.
16) Sınav

Önerilen/İstenen Ders Kaynakları

1- M. Agrawal, Abstract Mathematics, in Fundamental Physics in Nano-Structured Materials and Devices (Stanford University, 2002).
2- STEVEN GALOVICH, 1989, Introduction to Mathematical Structures, Harcou Brace, Academik Press, ISBN:978015543468.
3- Ders notları
4- Lecture notes

Planlanan Öğrenim Faaliyetleri Ve Eğitim Yöntemi

1) Anlatım
2) Soru-Cevap
3) Tartışma
4) Alıştırma ve Uygulama
5) Problem Çözme


Değerlendirme Yöntemi ve Ölçütleri

Ara Sınav Notunun Başarıya Oranı

40%

Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı

60%

Toplam

100%

Dersin Eğitim Dili

Türkçe

Mesleki Uygulama

İstenmemekte