>
Dersin Adı Dersin Kodu Dersin Türü Dersin Düzeyi Dersin Yılı Dersin Verildiği Dönem AKTS Kredisi
Matematik Tarihi MAT211 Zorunlu Lisans 2 Güz 3

Öğretim Elemanı Adı

Prof. Dr. Halis AYGÜN
Prof. Dr. Zahir MURADOĞLU
Prof. Dr. Serdal PAMUK
Doç. Dr. Arzu AKGÜL

Dersin Öğrenme Kazanımları

1) Matematiğin tarihi gelişimini açıklar.
2) Yerli ve yabancı matematikçilerin matematiğe katkısını açıklar.
4) Ulusların hangi düzeyde matematiğe katkı sağladıklarını açıklar.
5) Eski uygarlıklardaki matematik ile günümüz matematiğini karşılaştırır.
6) Matematiğin gelişimi hakkında bakış açısı edinir.

Program Yeterliliği İlişkisi

  Program Yeterlilikleri
1 2 3 4 5 6 7
Öğrenme Kazanımları
1 Orta Yüksek Yüksek Yüksek Orta Orta Orta
2 Orta Yüksek Yüksek Yüksek Orta Orta Orta
4 Orta Yüksek Yüksek Yüksek Orta Orta Orta
5 Orta Yüksek Yüksek Yüksek Orta Orta Orta
6 Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Orta Orta Orta

Eğitim Şekli

Yüz Yüze

Ön Koşullar, Diğer Koşullar

Yok

Önerilen Destekleyici Dersler

temel matematik kavramları, coğrafya, genel tarih

Dersin İçeriği

20. yüzyılın ilk yarısına kadar matematiğin tarihsel gelişimi, Mısırlılarda matematik, Yunan matematiği (Thales ve Pisagor), Öklitin Elementleri, Archimed ve Apolonyus, İslam dünyasında matematik, Rönesans Dönemi, Newton, Leibniz, Gauss ve Diğerleri. Sayıların ve geometrinin doğuşu, Cebirin keşfi, Trigonometrinin gelişimi, Logaritmanın keşfi. Osmanlı devletinde ve Türkiye Cumhuriyetinde matematik.

Önerilen/İstenen Ders Kaynakları

1- matematik tarihi kitapları

Planlanan Öğrenim Faaliyetleri Ve Eğitim Yöntemi

1) Anlatım
2) Soru-Cevap
3) Tartışma
4) Alıştırma ve Uygulama
5) Beyin Fırtınası
6) Bireysel Çalışma


Değerlendirme Yöntemi ve Ölçütleri

Dersin Eğitim Dili

Türkçe

Mesleki Uygulama

İstenmemekte