>
Dersin Adı Dersin Kodu Dersin Türü Dersin Düzeyi Dersin Yılı Dersin Verildiği Dönem AKTS Kredisi
Briç MAT315 Seçmeli Lisans 3 Güz 6

Öğretim Elemanı Adı

Prof. Dr. Ali DEMİR
Öğr. Gör. Osman MERT
Öğr. Gör. Mevlüt SEVİNDİR

Dersin Öğrenme Kazanımları

1) Briçle ilgili temel kavram ve terimleri ifade eder.
2) Oyun tekniğini bilir ve listeler.
3) Renk hiyerarşisini ifade eder.
4) 1 minör ve 1 majör açış ve gelişmelerini ifade eder.
5) 1 nt açış ve gelişmelerini yapar.
6) 2 renk açış ve gelişmelerini yapar.
7) 3 nt açışını bilir defansını yapar
8) Kontur çeşitlerini tanır.

Program Yeterliliği İlişkisi

  Program Yeterlilikleri
1 2 3 4 5 6 7
Öğrenme Kazanımları
1 Düşük Yüksek Düşük Orta Yüksek Orta Düşük
2 Düşük Yüksek Düşük Orta Yüksek Orta Düşük
3 Düşük Yüksek Düşük Orta Yüksek Orta Düşük
4 Düşük Yüksek Düşük Orta Yüksek Orta Düşük
5 Düşük Yüksek Düşük Orta Yüksek Orta Düşük
6 Düşük Yüksek Düşük Orta Yüksek Orta Düşük
7 Düşük Yüksek Düşük Orta Yüksek Orta Düşük
8 Düşük Yüksek Düşük Orta Yüksek Orta Düşük

Eğitim Şekli

Yüz Yüze

Ön Koşullar, Diğer Koşullar

Yok

Önerilen Destekleyici Dersler

Olasılık ve İstatistik

Dersin İçeriği

Genel tanım ve sınıflandırma, deklerasyon ve oyun tekniği, renk hiyerarşisi, 5'li majör sistemi, 1 seviyesinde renk açış ve gelişmeleri, 1 nt açış ve gelişmeleri, 2 renk açışları, 3 ve 4 seviyesinde blokatif açışlar, 3 nt açışları, kuvvetli 2 trefl açış ve gelişmeleri, overcall konuşmaları, konturlar, inverted minör, twoway chackback, kart oyunu, defans, 1 nt'ye defans; capaletti, apel- defos sistemleri, Lebenshol, forsing sanzatü

Haftalık Ders İzlencesi

1) temel kavramlar
2) Minör açılışı ve gelişmeler
3) majör açılışı ve gelişmeler
4) 1 sanzatu açılışı ve gelişmeler
5) Defansta kart oyunu ve araya giriş konuşmaları
6) Renk ile açış yapan oyuncunun 2.konuşmaları
7) Cevapçının 2. tur konuşmaları ve negatif kontur kullanımı
8) Ara sınav/Değerlendirme
9) 2,3,4 ve 5 seviyesinde zayıf/blokatif açılışlar ve defansları
10) 2 trefl ve 2 sanzatu kuvvetli açılışları ve gelişmeler
11) İşlem konuşmaları ve KEY-CARD sorgulaması
12) partnerlik oluşturulması ve ikili turnuva oynanımı
13) partnerlik oluşturulması ve ikili turnuva oynanımı
14) Takım maçı oynanımı
15) Takım maçı oynanımı
16) Yarıyıl sonu sınavı

Önerilen/İstenen Ders Kaynakları

Planlanan Öğrenim Faaliyetleri Ve Eğitim Yöntemi

1) Soru-Cevap
2) Alıştırma ve Uygulama
3) Problem Çözme


Değerlendirme Yöntemi ve Ölçütleri

Ara Sınav Notunun Başarıya Oranı

40%

Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı

60%

Toplam

100%

Dersin Eğitim Dili

Türkçe

Mesleki Uygulama

İstenmemekte