>
Dersin Adı Dersin Kodu Dersin Türü Dersin Düzeyi Dersin Yılı Dersin Verildiği Dönem AKTS Kredisi
Metin Şerhi I TDE213 Seçmeli Lisans 2 Güz 4

Öğretim Elemanı Adı

Prof. Dr. Mahmut Esat HARMANCI
Doç. Dr. Muhammet KUZUBAŞ
Doç. Dr. Gülçin TANRIBUYURDU

Dersin Öğrenme Kazanımları

1) 14. ve 15. yüzyıl klasik şiirini biçim ve içerik yönünden analiz eder.
2) Bu dönem şiirinin etkilendiği akımları tanır.
3) Klasik Türk şiirinin farklı estetik yapısını her yönüyle çözümler.
4) Klasik şiiri yorumlar.
5) Klasik şiir estetiğini ayırt eder.

Program Yeterliliği İlişkisi

  Program Yeterlilikleri
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11
Öğrenme Kazanımları
1                      
2                      
3                      
4                      
5                      

Eğitim Şekli

Yüz Yüze

Ön Koşullar, Diğer Koşullar

Yok

Önerilen Destekleyici Dersler

Osmanlı dönemi sosyal antropolojisi Sanat Tarihi estetik

Dersin İçeriği

Divan şiirinin dil, düşünce,anlatım ve içerik düzenekleri üzerine çözümleme yöntemleri öğrenilmesi Divan şiirinin biçim ve içerik yönünden farklı olan estetik yapısını ve anlayışını tanıtmak Divan şiirinin yüzyıllara göre gelişim çizgisinde 14. ve 15. yüzyılın yerini belirlemek ve bu dönem şiirinin her yönüyle öğrenilmesi

Haftalık Ders İzlencesi

1) 14. ve 15. yüzyıl Türk edebiyatının genel görünümü
2) 14.15. yüzyıl klasik Türk edebiyatının durumu, öne çıkan isimler ve muhitleri
3) Dehhani'nin, hayatı, sanatı, ve edebî kişiliği ile Türk edebiyatına katkısı
4) Dahhani'den örnek parçaların okunması ve yorumu.
5) Kadı Burhaneddin'den örnek parçaların okunması ve yorumu.
6) Kadı Burhaneddin'den örnek parçaların okunması ve yorumu.
7) Nesimi'den örnek parçaların okunması ve yorumu
8) Ödev teslimi ve değerlendirmesi
9) Necati’nın hayatı, sanatı, ve edebî kişiliği ile Türk edebiyatına katkısı
10) Necati’den örnek parçaların okunması ve yorumu.
11) Ahmet Paşa’dan örnek parçaların okunması ve yorumu.
12) Klasik edebiyatın klişeleri üzerinde bu dönem şairlerinin uygulamaları
13) Klasik edebiyatın klişeleri üzerinde bu dönem şairlerinin uygulamaları
14) Klasik edebiyatın klişeleri üzerinde bu dönem şairlerinin uygulamaları
15) Klasik edebiyatın klişeleri üzerinde bu dönem şairlerinin uygulamaları
16) Yarıyıl sonu sınavı

Önerilen/İstenen Ders Kaynakları

1- Atiila Şentürk, Osmanlı Şiiri Antolojisi

Planlanan Öğrenim Faaliyetleri Ve Eğitim Yöntemi

1) Anlatım
2) Soru-Cevap
3) Tartışma
4) Beyin Fırtınası


Değerlendirme Yöntemi ve Ölçütleri

Ara Sınav Notunun Başarıya Oranı

40%

Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı

60%

Toplam

100%

Dersin Eğitim Dili

Türkçe

Mesleki Uygulama

İstenmemekte