>
Dersin Adı Dersin Kodu Dersin Türü Dersin Düzeyi Dersin Yılı Dersin Verildiği Dönem AKTS Kredisi
Metin Şerhi II TDE214 Seçmeli Lisans 2 Bahar 4

Öğretim Elemanı Adı

Prof. Dr. Mahmut Esat HARMANCI
Doç. Dr. Gülçin TANRIBUYURDU

Dersin Öğrenme Kazanımları

1) Şerh metodlarını tanır.
2) Metni tanır ve döneminin şartları ile bağlantılı olarak analiz eder.
3) 15. ve 16. yüzyıl klasik Türk şiirinin metinlerini her yönüyle kavrayıp analiz eder.
4) Klasik şiiri analiz eder.
5) Klasik şiir estetiğini analiz eder.

Program Yeterliliği İlişkisi

  Program Yeterlilikleri
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11
Öğrenme Kazanımları
1                      
2                      
3                      
4                      
5                      

Eğitim Şekli

Yüz Yüze

Ön Koşullar, Diğer Koşullar

Yok

Önerilen Destekleyici Dersler

Osmanlı dönemi soyal antropolojisi Sanat tarihi Estetik

Dersin İçeriği

Şerh metodlarını öğretmek ve metni anlama ve devrin şartları içerisinde değerlendirip yorumlama.

Haftalık Ders İzlencesi

1) 16.yy Türk Edebiyatı’nın genel görümü
2) 16.yüzyıl klasik Türk edebiyatının durumu, öne çıkan isimler ve muhitleri
3) Fuzuli'nin hayatı, sanatı, ve edebî kişiliği ile Türk edebiyatına katkısı
4) Fuzuli'den örnek parçaların okunması ve yorumu.
5) Fuzuli'den örnek parçaların okunması ve yorumu.
6) Baki'den örnek parçaların okunması ve yorumu.
7) Baki'den örnek parçaların okunması ve yorumu
8) Ödev teslimi ve değerlendirmesi
9) Usuli hayatı, sanatı, ve edebî kişiliği ile Türk edebiyatına katkısı
10) Usuli'den örnek parçaların okunması ve yorumu.
11) Hayreti'den örnek parçaların okunması ve yorumu.
12) Klasik edebiyatın klişeleri üzerinde bu dönem şairlerinin uygulamaları
13) Klasik edebiyatın klişeleri üzerinde bu dönem şairlerinin uygulamaları
14) Klasik edebiyatın klişeleri üzerinde bu dönem şairlerinin uygulamaları
15) Klasik edebiyatın klişeleri üzerinde bu dönem şairlerinin uygulamaları
16) Yarıyıl sonu sınavı

Önerilen/İstenen Ders Kaynakları

1- Fahir İZ, Eski Türk Edebiyatında Nazım I-II
2- Ali Nihad Tarlan, Fuzuli Divanı Şerhi, Akçağ Yayınları, Ankara.
3- A. T. Onay, Eski Türk Edebiyatında Mazmunlar ve İzahı, H. Yayınları, İstanbul.
4- Atilla Şentürk, Osmanlı Şiiri Antolojisi, YKY, Yayınları, İstanbul.
5- İslam Ansiklopedisi, TDV Yayınları, İstanbul.
6- 15 ve 19. yüzyıllar arasında yazılmış edebi manzum metinler Klasik dönem aşk anlayışı bağlamında Ahmet Paşa, Necati, Mesihi, Hayali, Baki, Fuzuli, Nedim ve Şeyh Galip divan metinleri Divan tahlilleri Divan Şerhleri Klasik edebiyat bilgisi ve klasik dönem aşk anlayışına dair kitap, makale ve tezler
7- 15 and 19 written through the centuries of literary texts written in verse Understanding of the classical period in the context of love Ahmet Pasha, Necati, messianic, dream, Baki, Fuzuli, Nedim, and Sheikh Galip sofa texts Court tests Court annotations Classical literature knowledge and understanding of the classical period of love of books, articles and theses
8- Beyit şerh çalışmaları Klasit edebiyatta tipler Klasik edebiyatta aşk kadrosu
9- prosody applications Couplet annotated work Klasit types in literature Staff love classic literature
10- Klasik türk şiiri mazmunları, aşk anlayışı ve şahıslar kadrosu.
11- understanding of love in classical turkish poetry and staff person.
12- /www.isam.org.tr
13- /www.turkishstudies.net
14- www.kultur.gov.tr/ekitap
15- /www.kocaeli.edu.tr

Planlanan Öğrenim Faaliyetleri Ve Eğitim Yöntemi

1) Anlatım
2) Soru-Cevap
3) Tartışma
4) Alıştırma ve Uygulama
5) Problem Çözme


Değerlendirme Yöntemi ve Ölçütleri

Ara Sınav Notunun Başarıya Oranı

40%

Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı

60%

Toplam

100%

Dersin Eğitim Dili

Türkçe

Mesleki Uygulama

İstenmemekte