>
Dersin Adı Dersin Kodu Dersin Türü Dersin Düzeyi Dersin Yılı Dersin Verildiği Dönem AKTS Kredisi
Mevlânâ, Eserleri Ve Felsefesi TDE338 Seçmeli Lisans 3 Bahar 4

Öğretim Elemanı Adı

Prof. Dr. Mahmut Esat HARMANCI
Doç. Dr. Muhammet KUZUBAŞ

Dersin Öğrenme Kazanımları

1) Mevlânâ’nın tasavvufi şiir geleneğindeki yerini seçer.
2) Mevlânâ’nın felsefesini her yönüyle tanır.
3) Mevlânâ’nın eserlerini tanır ve analiz eder.
4) Aşk ve melameti ilişkilendirir.
5) Aşkın aşkın anlatımı tanımlar.

Program Yeterliliği İlişkisi

  Program Yeterlilikleri
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11
Öğrenme Kazanımları
1 Orta Düşük                  
2 Yüksek                    
3 Yüksek                    
4                      
5                      

Eğitim Şekli

Yüz Yüze

Ön Koşullar, Diğer Koşullar

Yok

Önerilen Destekleyici Dersler

KLASİK TÜRK ŞİİRİNDE MELÂMÎLİK

Dersin İçeriği

Mevlânâ’nın iki farklı yönünün (Hak aşığı oluşu, şâir kimliği) birbiriyle bağlantılı olarak öğrenilmesi. Mevlânâ’nın tasavvufi şiir geleneğindeki yerinin anlaşılması. Mevlânâ’nın insana, yaratıcıya,varlık ve yokluk alemine bakışı ve felsefesinin her yönüyle öğrenilmesi. Mevlânâ’nın eserlerinin tanıtılıp, öneminin anlaşılması.

Haftalık Ders İzlencesi

1) Mevlânâ’nın hayatı
2) Mevlânâ ve Şems
3) Mevlânâ’nın mutasavvıf yönü
4) Mevlânâ ve Mevlevîlik
5) Mevlânâ’nın felsefesi
6) Mevlânâ ve Vahdet-i Vücud
7) Mevlânâ’nın Türk ve dünya kültüründeki yeri
8) Ara sınav/Değerlendirme
9) Şâir kimliğiyle Mevlânâ
10) Mesnevi’den örnek metinler ve analizi
11) Mesnevi’den örnek metinler ve analizi
12) Mesnevi’den örnek metinler ve analizi
13) Divân-ı Kebir’den şiir örnekleri ve analizi
14) Divân-ı Kebir’den şiir örnekleri ve analizi
15) Divân-ı Kebir’den şiir örnekleri ve analizi
16) Yarıyıl sonu sınavı

Önerilen/İstenen Ders Kaynakları

Planlanan Öğrenim Faaliyetleri Ve Eğitim Yöntemi

1) Anlatım
2) Soru-Cevap
3) Tartışma
4) Alıştırma ve Uygulama
5) Problem Çözme


Değerlendirme Yöntemi ve Ölçütleri

Ara Sınav Notunun Başarıya Oranı

30%

Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı

70%

Toplam

100%

Dersin Eğitim Dili

Türkçe

Mesleki Uygulama

İstenmemekte