>
Dersin Adı Dersin Kodu Dersin Türü Dersin Düzeyi Dersin Yılı Dersin Verildiği Dönem AKTS Kredisi
Mesnevi Edebiyati I TDE417 Seçmeli Lisans 4 Güz 5

Öğretim Elemanı Adı

Prof. Dr. Mahmut Esat HARMANCI
Doç. Dr. Kenan ACAR
Doç. Dr. Mehmet ÖZDEMİR

Dersin Öğrenme Kazanımları

1) Mesnevi formunu tanır.
2) Metin-tür ilişkisini açıklar.
3) Mesnevî türünün tarihsel süreçteki sosyal ve kültürel gelişimini analiz eder.
4) Klasik mesnevi örneklerini tanır.
5) Aşk mesnevilerini tanır ve analiz eder.

Program Yeterliliği İlişkisi

  Program Yeterlilikleri
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11
Öğrenme Kazanımları
1 Orta                    
2 Yüksek                    
3 Yüksek                    
4                      
5                      

Eğitim Şekli

Yüz Yüze

Ön Koşullar, Diğer Koşullar

Yok

Önerilen Destekleyici Dersler

Metin Şerhi III

Dersin İçeriği

Mesnevi formu ve örneklerinin tanıtılması Bu nazım şekli kullanılarak yazılan eserler tanıtılacak ve aşk konulu mesnevilerden örnek metin çalışmaları yapılacaktır. Metin ve tür arasındaki bağlantının çözümlenmesi.

Haftalık Ders İzlencesi

1) Klasik Türk edebiyatında mesnevi formunun tanıtılması.
2) Mesnevi nazım şeklinin özellikleri.
3) Mesnevi nazım şeklinin özellikleri.
4) Aşk mesnevileri hakkında genel bilgi.
5) Leyla ile Mecnun mesnevisinin tanıtılması.
6) Leyla ile Mecnun üzerinde çalışma
7) Leyla ile Mecnun üzerinde çalışma
8) Ara sınav/Değerlendirme
9) Leyla ile Mecnun üzerinde çalışma
10) Leyla ile Mecnun üzerinde çalışma
11) Leyla ile Mecnun üzerinde çalışma
12) Leyla ile Mecnun üzerinde çalışma
13) Leyla ile Mecnun üzerinde çalışma
14) Leyla ile Mecnun üzerinde çalışma
15) Leyla ile Mecnun üzerinde çalışma
16) Yarıyıl sonu sınavı

Önerilen/İstenen Ders Kaynakları

Planlanan Öğrenim Faaliyetleri Ve Eğitim Yöntemi

1) Anlatım
2) Soru-Cevap
3) Tartışma
4) Alıştırma ve Uygulama
5) Problem Çözme


Değerlendirme Yöntemi ve Ölçütleri

Ara Sınav Notunun Başarıya Oranı

40%

Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı

60%

Toplam

100%

Dersin Eğitim Dili

Türkçe

Mesleki Uygulama

İstenmemekte