>
Dersin Adı Dersin Kodu Dersin Türü Dersin Düzeyi Dersin Yılı Dersin Verildiği Dönem AKTS Kredisi
Türkiye Türkçesi IV TDE202 Zorunlu Lisans 2 Bahar 4

Öğretim Elemanı Adı

Dr. Öğr. Üyesi Nesrin ALTUN
Arş. Gör. Dr. MİHRİCAN AYNACI ÇOLAK

Dersin Öğrenme Kazanımları

1) Türkçenin cümle yapısını açıklar.
2) Kelime gruplarının cümle yapısındaki yerini açıklar.
3) Anlatım bozukluklarının farkına varır
4) Türk Dili araştırmaları hakkındaki tartışmaları değerlendirir.
5) Türk gramerinin terimlerinde ve tanımlarındaki farklılıklara örnekler verir.

Program Yeterliliği İlişkisi

  Program Yeterlilikleri
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11
Öğrenme Kazanımları
1 Düşük                    
2                      
3                      
4                      
5                      

Eğitim Şekli

Yüz Yüze

Ön Koşullar, Diğer Koşullar

Yok

Önerilen Destekleyici Dersler

TDE 106 Yazılı ve Sözlü Anlatım II

Dersin İçeriği

Türkçenin sözdizimi kuralları: yüklem, özne, tümleçler ve cümle türleri.

Haftalık Ders İzlencesi

1) Cümle, tanımı ve türleri
2) Cümle türleri
3) Cümle türleri
4) Cümle türleri
5) Cümle çözümleme
6) Cümle çözümleme
7) Cümle Çözümleme
8) Cümle çözümleme
9) Ara sınavı
10) Cümle çözümleme
11) Cümle çözümleme
12) Cümle çözümleme
13) Cümle çözümleme
14) Cümle çözümleme
15) Cümle çözümleme
16) Cümle çözümleme

Önerilen/İstenen Ders Kaynakları

1- Karahan, Leyla. Türkçede Söz Dizimi. Akçağ Yayınları. Ankara 2007
2- Ergin, Muharrem, Türk Dil Bilgisi, 17. bs., Bayrak Basım Yayım Tanıtım, İstanbul, 1988.
3- Lewis, G. (2000) Turkish Grammar (2nd edition). Oxford: Oxford University Press. Turkish linguistics: Proceedings of th e Four th International Conference on Turkish Linguistics, 265–74. Ankara: METU. Kılıçaslan, Y. (2003) ‘Syntax of information structure in Turkish’. Linguistics 42/4:717–65. Schroeder, C. (1999) The Turkish Nominal Phrase in Spoken Discourse. Wiesbaden: Harrassowitz Verlag. Underhill, R. (1976) Turkish Grammar. Cambridge, Mass.: MIT Press.
4- Redhouse, Sir James W., A Turkish and English Lexicon, 3. bs., Librairie du Liban,Beyrut 1987.
5- Çeşitli Makaleler
6- Various articles
7- /http://turkoloji.cu.edu.tr/
8- /kavram dizini/cumle list.php
9- /kavram dizini/dilbilgisi list.php

Planlanan Öğrenim Faaliyetleri Ve Eğitim Yöntemi

1) Anlatım
2) Soru-Cevap
3) Tartışma
4) Alıştırma ve Uygulama
5) Problem Çözme


Değerlendirme Yöntemi ve Ölçütleri

Ara Sınav Notunun Başarıya Oranı

40%

Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı

60%

Toplam

100%

Dersin Eğitim Dili

Türkçe

Mesleki Uygulama

İstenmemekte