>

Çağdaş Türk Edebiyatında Şiir II

Türk Dili ve Edebiyatı

Fen - Edebiyat Fakültesi
Lisans
Dersin Adı Dersin Kodu Dersin Türü Dersin Düzeyi Dersin Yılı Dersin Verildiği Dönem AKTS Kredisi
Çağdaş Türk Edebiyatında Şiir II TDE216 Seçmeli Lisans 2 Bahar 4

Öğretim Elemanı Adı

Doç. Dr. Gonca ARKON TEKİNEL

Dersin Öğrenme Kazanımları

1) Çağdaş Türk şiirindeki başlıca yönelimleri söyler.
2) Çağdaş Türk şiiri örneklerini tahlil eder.
3) Çağdaş Türk şiirindeki başlıca temsilcileri ifade eder.
4) Çağdaş Türk şiirinin beslenme kaynaklarını nedenleriyle açıklar.

Program Yeterliliği İlişkisi

  Program Yeterlilikleri
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11
Öğrenme Kazanımları
1 Düşük Yüksek Yüksek Yüksek Orta Düşük Orta Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek
2 Düşük Yüksek Yüksek Yüksek Orta Düşük Orta Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek
3 Düşük Yüksek Yüksek Yüksek Orta Düşük Orta Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek
4 Düşük Yüksek Yüksek Yüksek Orta Düşük Orta Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek

Eğitim Şekli

Yüz Yüze

Ön Koşullar, Diğer Koşullar

Yok

Önerilen Destekleyici Dersler

İstenmemekte

Dersin İçeriği

1950’lardan itibaren Türk şiirindeki başlıca yönelimler ve şairler. Örnek metinlerden hareketle farklı şiir anlayışları.

Haftalık Ders İzlencesi

1) Fazıl Hüsnü Dağlarca’nın hayatı, şiir anlayışı ve şiirlerinden örnekler.
2) Dağlarca’nın bir şiirinin biçim ve içerik yönünden incelenmesi.
3) Behçet Necatigil’in hayatı, şiir anlayışı ve şiirlerinden örnekler.
4) B. Necatigil’in bir şiirinin biçim ve içerik yönünden incelenmesi
5) II. Yeni hareketinin ortaya çıkışı, ilkeleri, işlediği temalar, başlıca temsilcileri.
6) II. Yeni şiiri ile Garip ve Divan şiirinin benzer ve farklı yönleriyle karşılaştırılması.
7) Cemal Süreya’nın hayatı, şiir anlayışı ve şiirlerinden örnekler.
8) Ara sınav/Değerlendirme
9) Edip Cansever’in hayatı, şiir anlayışı ve şiirlerinden örnekler.
10) E. Cansever’in bir şiirinin biçim ve içerik yönünden incelenmesi
11) Sezai Karakoç'un hayatı, şiir anlayışı ve şiirlerinden örnekler.
12) Sezai Karakoç'un bir şiirinin biçim ve içerik yönünden incelenmesi
13) Attila İlhan’ın hayatı, şiir anlayışı ve şiirlerinden örnekler.
14) A. İlhan’ın bir şiirinin biçim ve içerik yönünden incelenmesi
15) 1980 sonrası Türk şiirinde başlıca yönelimler, başlıca şairler.
16) Yarıyıl sonu sınavı

Önerilen/İstenen Ders Kaynakları

1- Mehmet Kaplan, Şiir Tahlilleri 2, Dergah Yayınları.
2- Ali ihsan Kolcu, Modern Türk Şiiri, Salkımsöğüt Yayınları.
3- Ahmet Necdet, Modern Türk Şiiri.

Planlanan Öğrenim Faaliyetleri Ve Eğitim Yöntemi

1) Anlatım
2) Soru-Cevap
3) Tartışma
4) Alıştırma ve Uygulama


Değerlendirme Yöntemi ve Ölçütleri

Ara Sınav Notunun Başarıya Oranı

40%

Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı

60%

Toplam

100%

Dersin Eğitim Dili

Türkçe

Mesleki Uygulama

İstenmemekte