>
Dersin Adı Dersin Kodu Dersin Türü Dersin Düzeyi Dersin Yılı Dersin Verildiği Dönem AKTS Kredisi
Yeni Türk Edebiyati I TDE105 Zorunlu Lisans 1 Güz 3

Öğretim Elemanı Adı

Prof. Dr. Hakan Behçet SAZYEK

Dersin Öğrenme Kazanımları

1) tanıma
2) Bilim dalına ait temel terminolojik bilgileri örnekleriyle geliştirir.
3) Temel teknik bilgileri örnek metinler üzerinde ölçer.
4) Kurmaca metinler üzerinde uygulama becerisi oluşturur.
5) Bilim dalına ait temel metodolojik bilgileri örnekleriyle geliştirir.

Program Yeterliliği İlişkisi

  Program Yeterlilikleri
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11
Öğrenme Kazanımları
1 Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek
2 Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek
3 Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek
4 Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek
5 Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek

Eğitim Şekli

Yüz Yüze

Ön Koşullar, Diğer Koşullar

Yok

Önerilen Destekleyici Dersler

yok.

Dersin İçeriği

Yeni Türk Edebiyatı adlandırmasının ve çalışma yöntemlerinin kapsamının öğretilmesi,edebiyatın bilim ve sanat yönünün ayrıntılarıyla öğretilmesi.

Haftalık Ders İzlencesi

1) Edebiyat nedir?
2) Estetik kavramı
3) sanat dalları ve edebiyat
4) Edebi türler
5) Kurmaca türler
6) Roman
7) yansıtmacı roman sistemi
8) Ara sınav/Değerlendirme
9) Modernist roman
10) Postmodernist roman
11) Roman-gerçek ilişkisi
12) Romanda olgu kuruluşu
13) Romanda kişiler
14) Romanda mekan
15) romanda zaman
16) Yarıyıl sonu sınavı

Önerilen/İstenen Ders Kaynakları

1- İsmail Çetişli, Edebiyat Sanatı ve Bilimi
2- Berna Moran, Edebiyat Kuramları ve Eleştiri.
3- Gennady Pospelov, Edebiyat Bilimi
4- Gürsel Aytaç, Genel Edebiyat Bilimi.

Planlanan Öğrenim Faaliyetleri Ve Eğitim Yöntemi

1) Anlatım


Değerlendirme Yöntemi ve Ölçütleri

Ara Sınav Notunun Başarıya Oranı

40%

Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı

60%

Toplam

100%

Dersin Eğitim Dili

Türkçe

Mesleki Uygulama

İstenmemekte