>
Dersin Adı Dersin Kodu Dersin Türü Dersin Düzeyi Dersin Yılı Dersin Verildiği Dönem AKTS Kredisi
Sosyolojiye Giriş II FEL108 Zorunlu Lisans 1 Bahar 5

Öğretim Elemanı Adı

Doç. Dr. Aslı KAYHAN
Doç. Dr. Fehmi ÜNSALAN
Arş. Gör. Dr. Seyda KESİKOĞLU

Dersin Öğrenme Kazanımları

1) Topluma dair yapılmış genellemeleri ve varsayımları eleştirel biçimde inceleyebilme yetisi geliştirir
2) Toplumsal yapılarla eşitsizlik biçimleri arasındaki bağları açıklar
3) ‘Kişisel’ görünen problemleri toplumsal sorunlara dönüştürebilme becerisi geliştirir
4) Toplumsal ilişkileri ve olguları önyargısız bir tutumla çözümler
5) Günlük yaşamdaki olaylara ilişkin çok yönlü ve eleştirel bakış açısı geliştirir

Program Yeterliliği İlişkisi

  Program Yeterlilikleri
1
Öğrenme Kazanımları
1 Düşük
2  
3  
4  
5  

Eğitim Şekli

Yüz Yüze

Ön Koşullar, Diğer Koşullar

Yok

Önerilen Destekleyici Dersler

Felsefeye Giriş

Dersin İçeriği

Eşitsizlik kavramı: Genel Giriş Sosyolojide sınıf kuramları ve sınıf-temelli eşitsizlikler Toplumsal cinsiyet sorunu ve feminist perspektifler Irkçılık, etnisite ve toplumsal kimlikler sorunu Devlet ve politik yapılar Toplumsal mücadeleler

Haftalık Ders İzlencesi

1) Eşitsizlik, Ayrımcılık ve Güç İlişkileri: Genel Giriş
2) Sömürü İlişkisi Olarak Sınıf Kavramı
3) Yaşam Tarzı Olarak Sınıf Kavramı
4) Gelişmekte olan toplumlarda sınıfsal eşitsizlikler
5) Toplumsal Cinsiyet ve Kadın Sorunu: Genel Giris
6) Feminist Perspektifler
7) Feminist Perspektifler
8) Arasınav
9) Kadın Emeği ve Kapitalizm
10) Erkeklik
11) Sınıf ve toplumsal cinsiyet ilişkisi
12) Irk, Sınıf ve Yoksulluk
13) Göçmenlik, Sınıf ve Toplumsal Kimlikler
14) Sınıf, Etnisite, Irkcılık ve Toplumsal Cinsiyet
15) Genel Değerlendirme

Önerilen/İstenen Ders Kaynakları

1- Sosyolojiye Giriş

Planlanan Öğrenim Faaliyetleri Ve Eğitim Yöntemi

1) Anlatım
2) Soru-Cevap
3) Tartışma


Değerlendirme Yöntemi ve Ölçütleri

Ara Sınav Notunun Başarıya Oranı

40%

Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı

60%

Toplam

100%

Dersin Eğitim Dili

Türkçe

Mesleki Uygulama

İstenmemekte