>
Dersin Adı Dersin Kodu Dersin Türü Dersin Düzeyi Dersin Yılı Dersin Verildiği Dönem AKTS Kredisi
Bilgi Felsefesi FEL318 Seçmeli Lisans 2 Güz 4

Öğretim Elemanı Adı

Doç. Dr. Bora ERDAĞI
Doç. Dr. Sema ÜLPER OKTAR

Dersin Öğrenme Kazanımları

2) Öğrenciler felsefi tartışma yeteneği geliştirdiler.

Program Yeterliliği İlişkisi

  Program Yeterlilikleri
1
Öğrenme Kazanımları
2 Düşük

Eğitim Şekli

Yüz Yüze

Ön Koşullar, Diğer Koşullar

Yok

Önerilen Destekleyici Dersler

İstenmemekte

Dersin İçeriği

Bu derste amaç bilginin ne olduğu, bilgi sahibi sayılmanın ölçütleri, şüphecilik vs. konuları etrafında yapılan çağdaş tartışmaları tarihsel bir perspektifle öğrenciye tanıtmak ve bu konular hakkında onlara eleştirel bir bakış açısı kazandırmaktır. Geleneksel bilgi tanımına Gettier’in getirdiği eleştiri, dışsalcılık, içselcilik, güvenirlikçilik, temelcilik ve şüphecilik gibi günümüzde yoğun olarak tartışılan bilgi felsefesi sorunları dersin ana konularını oluşturacaktır.

Haftalık Ders İzlencesi

1) Bilgi nedir?
2) Bilgi Felsefesinin Temel Problemleri
3) Sofistlerin Bilgi Anlayışları
4) Platon'un Bilgi Anlayışı
5) Platon'un Dİyaloglarında Bilgi Sorunu
6) Aristoteles'in Bilgi Anlayışı
7) Ortaçağ'da Bilgi Sorunu
8) Rönesans Dönemi Bilgi Anlayışları
9) Descartes'ın Bilgi Kuramı
10) Descartes'ın Bilgi Kuramı
11) John Locke'un Bilgi Anlayışı
12) David Hume'un Bilgi Anlayışı
13) Kant'ın Bilgi Anlayışı
14) Kant'In Bilgi Anlayışı
15) sınav haftası
16) sınav

Önerilen/İstenen Ders Kaynakları

1- x

Planlanan Öğrenim Faaliyetleri Ve Eğitim Yöntemi

1) Anlatım
2) Soru-Cevap
3) Tartışma
4) Beyin Fırtınası


Değerlendirme Yöntemi ve Ölçütleri

Ara Sınav Notunun Başarıya Oranı

40%

Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı

60%

Toplam

100%

Dersin Eğitim Dili

Türkçe

Mesleki Uygulama

İstenmemekte