>

18. Yüzyıl Felsefe Tarihi

Felsefe

Fen - Edebiyat Fakültesi
Lisans
Dersin Adı Dersin Kodu Dersin Türü Dersin Düzeyi Dersin Yılı Dersin Verildiği Dönem AKTS Kredisi
18. Yüzyıl Felsefe Tarihi FEL319 Zorunlu Lisans 3 Güz 5

Öğretim Elemanı Adı

Doç. Dr. Bora ERDAĞI

Dersin Öğrenme Kazanımları

1) Öğrenciler felsefe tarihine sistematik bir yaklaşımı tanıdılar.

Program Yeterliliği İlişkisi

  Program Yeterlilikleri
1
Öğrenme Kazanımları
1 Düşük

Eğitim Şekli

Yüz Yüze

Ön Koşullar, Diğer Koşullar

Yok

Önerilen Destekleyici Dersler

17. Yüzyıl Felsefe Tarihi

Dersin İçeriği

sekiz yarıyıl boyunca öğrencilerimize çeşitli düşünürleri, filozofları, felsefeye dolayımlı katkılar sağlamış olan sanatçıları, bilim ve siyaset insanlarını ve onların, belli bir düşünce tutarlılığı içersinde geliştirdikleri felsefelerini/felsefi bakışlarını yansıtarak, insanlık tarihinin gelişim evrelerini göstererek kendi felsefe kavrayışlarını sağlam bir zemin üstünde kurmalarını sağlamaktır. Bu derste sadece felsefe disiplininin olanaklarını değil, tüm düşünce dünyasının olanak ve birikimlerini, öğrencilerimizin kendi aydın kimliklerini kurarken birikimleri ile sentezlemelerini sağlamaktır.

Haftalık Ders İzlencesi

1) 18. yy.'da felsefi sorunlar
2) 18. yy.'da felsefi sorunlar-2
3) 18. yy.'da felsefi sorunlar-3
4) 18. yy.'da felsefi sorunlar-4
5) kant- saf aklın eleştirisi- 1
6) kant- saf aklın eleştirisi- 2
7) kant- saf aklın eleştirisi- 3
8) vize
9) kant- saf aklın eleştirisi- 4
10) kant- saf aklın eleştirisi- 5
11) kant- saf aklın eleştirisi- 6
12) kant- saf aklın eleştirisi- 7
13) kant- saf aklın eleştirisi- 8
14) kant- saf aklın eleştirisi- 9
15) final sınavı
16) final sınavı

Önerilen/İstenen Ders Kaynakları

1- Immanuel Kant, Prolegomena, Ankara: TFK
2- Immanuel Kant, Salt Usun Eleştirisi, İstanbul: İdea

Planlanan Öğrenim Faaliyetleri Ve Eğitim Yöntemi

1) Anlatım
2) Soru-Cevap
3) Tartışma
4) Bireysel Çalışma
5) Proje Temelli Öğrenme


Değerlendirme Yöntemi ve Ölçütleri

Ara Sınav Notunun Başarıya Oranı

40%

Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı

60%

Toplam

100%

Dersin Eğitim Dili

Türkçe

Mesleki Uygulama

İstenmemekte