>
Dersin Adı Dersin Kodu Dersin Türü Dersin Düzeyi Dersin Yılı Dersin Verildiği Dönem AKTS Kredisi
Tarih Felsefesi FEL412 Zorunlu Lisans 4 Bahar 5

Öğretim Elemanı Adı

Doç. Dr. Fehmi ÜNSALAN

Dersin Öğrenme Kazanımları

1) Felsefi tartışma yeteneği geliştirebileceklerdir.
2) Tarih felsefesinin temel sorunlarını açıklayabilecektir.
3) Tarih felsefesinin düşünce tarihi içindeki gelişimini değerlendirebilecek ve tartışabilecektir.
4) Tarih felsefesinin felsefe tarihi içindeki değeri ve konumu hakkında kendi görüşünü oluşturabilecektir.

Program Yeterliliği İlişkisi

  Program Yeterlilikleri
1
Öğrenme Kazanımları
1 Orta
2 Yüksek
3 Yüksek
4 Yüksek

Eğitim Şekli

Yüz Yüze

Ön Koşullar, Diğer Koşullar

Yok

Önerilen Destekleyici Dersler

19. Yüzyıl Felsefe Tarihi, 20. Yüzyıl Felsefe Tarihi

Dersin İçeriği

Tarih kavramı felsefi açıdan ele alınacak, filozofların antik çağdan 20. yüzyıla kadar tarih kavrayışları metinler üzerinden incelenecektir.

Haftalık Ders İzlencesi

1) Tarih felsefesine giriş.
2) Antik ve Ortaçağ tarih kavrayışları
3) Erken modern dönemde tarih kavrayışı
4) Alman İdealizmi'nde tarih kavrayışı-I
5) Alman İdealizmi'nde tarih kavrayışı-II
6) Alman İdealizmi'nde tarih kavrayışı-III
7) Alman İdealizmi'nde tarih kavrayışı-IV
8) Vize sınavı
9) Nietzsche ve tarih felsefesi-I
10) Nietzsche ve tarih felsefesi-II
11) Marx ve tarih felsefesi-I
12) Marx ve tarih felsefesi-II
13) Benjamin ve tarih felsefesi-I
14) Benjamin ve tarih felsefesi-II
15) Tarih kavrayışının güncel önemi
16) Final sınavı

Önerilen/İstenen Ders Kaynakları

1- Wilhelm Dilthey, Hermeneutik ve Tin Bilimleri.
2- İbn Haldun (2005). Mukaddime I, çev. Süleyman Uludağ, İstanbul: Dergâh
3- Tarih Felsefesi: Seçme Metinler, Ankara: DoğuBatı Yayınları.
4- Georg Wilhelm F. Hegel, Tarihte Akıl.

Planlanan Öğrenim Faaliyetleri Ve Eğitim Yöntemi

1) Anlatım
2) Soru-Cevap
3) Tartışma
4) Bireysel Çalışma


Değerlendirme Yöntemi ve Ölçütleri

Ara Sınav Notunun Başarıya Oranı

40%

Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı

60%

Toplam

100%

Dersin Eğitim Dili

Türkçe

Mesleki Uygulama

İstenmemekte