>
Dersin Adı | Dersin Kodu | Dersin Türü | Dersin Düzeyi | Dersin Yılı | Dersin Verildiği Dönem | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|---|
Hellenistik Çağ Heykeltraşlığı | ARK303 | Zorunlu | Lisans | 3 | Güz | 4 |
Prof. Dr. Ayşe ÇALIK ROSS
Prof. Dr. Ayşe Tuba ÖKSE
Öğr. Gör. Onur GİRGİN
1) Hellenistik Dönem hakkında bilgi sahibi olur.
2) Hellenistik Dönem heykel sanatı hakkında bilgi sahibi olur.
3) Hellenistik Dönem heykellerini tanır ve tarihler.
4) Hellenistik Dönem tarihi coğrafyası ve kültürü hakkında bilgi sahibi olur.
5) Hellenistik Krallıklara özgü bölgesel sanatı değerlendirir.
Program Yeterlilikleri | ||||||||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | ||
Öğrenme Kazanımları | ||||||||||
1 | Yüksek | Orta | Yüksek | |||||||
2 | Yüksek | Orta | Yüksek | |||||||
3 | Yüksek | Orta | Yüksek | |||||||
4 | Yüksek | Orta | Yüksek | |||||||
5 | Yüksek | Orta | Yüksek |
Yüz Yüze
Yok
Arkaik Çağ Heykeltraşlığı Klasik Çağ Heykeltraşlığı Roma Dönemi Heykeltraşlığı
Büyük İskenderin doğu dünyasını egemenliğine alması ve Hellenizm politikası, ölümünden sonra İmparatorluğunun komutanları arasında paylaşılması ile bölünen Doğu Akdeniz dünyası, Lysippos ve eserleri, İskender Portreleri, Hellenistik Merkezler, Barok Bergama Okulu, Büyük Attalidler Grubu, Bergama Zeus Sunağı Gigantomachie ve Telephos Frizi, Küçük Attalidler Grubu, Rodos Okulu, Barok ve Rokoko üslubun Yunan Sanatına yerleşmesi, Laokoon ve Dirke Grubu, Suriye Merkezi Antiocheia ile Mısır Merkezi Alexandria?daki heykel gelişimi, Hellenistik dönem Kral, hatip ve kadın Portreleri.
1- F. Boommer Die Parthenon Skulpturen
2- R. Lulies ve H. Hirmer Griechische Plastik. München, 1960.
3- J. Boardman Greek Sculpture. London, 1978.
4- Lübke-Pernice Die Kunst der Römer. Wien- Berlin- Stuttgart, 1958.
5- W. Fuchs Die Skulptur der Griechen. München, 1961.
1) Anlatım
2) Soru-Cevap
3) Tartışma
4) Alıştırma ve Uygulama
5) Problem Çözme
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarıya Oranı |
40% |
|||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
|
||||||||||||
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı |
60% |
|||||||||||
Toplam | 100% |
Türkçe
İstenmemekte