>
Dersin Adı | Dersin Kodu | Dersin Türü | Dersin Düzeyi | Dersin Yılı | Dersin Verildiği Dönem | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|---|
Arkeometri | ARK317 | Seçmeli | Lisans | 3 | Güz | 4 |
Doç. Dr. Ayşin KONAK
1) Arkeometrinin arkeoloji için önemini kavrar.
2) Arkeometrinin hangi alanları kapsadığını ayırt eder.
3) Arkeolojide kullanılan radyoaktif yaşlandırma metotlarını tanır.
4) Her bir yöntemin avantajlarını ve dezavantajlarını ayırt eder.
5) Hangi yaşlandırma yönteminin hangi malzemeler için uygun olabileceğini belirler.
Program Yeterlilikleri | ||||||||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | ||
Öğrenme Kazanımları | ||||||||||
1 | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Orta | |
2 | Orta | Yüksek | Orta | Orta | Orta | Orta | Orta | Orta | Orta | |
3 | Yüksek | Orta | Yüksek | Orta | Orta | Orta | Orta | Yüksek | Yüksek | |
4 | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | |
5 | Yüksek | Orta | Orta | Orta | Yüksek | Orta | Orta | Orta | Yüksek |
Yüz Yüze
Yok
ARKEOLOJEOFİZİGE GİRİŞ
Arkeolojik çalışmalara arkeometrik çalışmaların katkısı, arkeolojik buluntuların ölçülmesi, organik ve inorganik materyalin yaşlandırılması, arkeolojik buluntuıların üretim teknolojilerinin anlaşılması, jeoarkeolojik çalışmalar, biyolojik materyalin çalışılması, kazılarda in situ olarak ele geçen ya da müzede sergilenen arkeolojik buluntuların konservasyonu, arkeolojik materyal üzerinde istatiksel ve matematiksel yöntemlerin uygulanması
1- Türkmenoğlu ve Diğ., 2009, Türkiye Arkeolojisinde Seramik ve Arkeometrik Çalışmalar, ODTÜ yay., Ankara.
1) Anlatım
2) Soru-Cevap
3) Tartışma
4) Alıştırma ve Uygulama
5) Problem Çözme
Ara Sınav Notunun Başarıya Oranı |
20% |
---|---|
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı |
80% |
Toplam |
100% |
Türkçe
İstenmemekte