>
Dersin Adı Dersin Kodu Dersin Türü Dersin Düzeyi Dersin Yılı Dersin Verildiği Dönem AKTS Kredisi
Arkeometri ARK317 Seçmeli Lisans 3 Güz 4

Öğretim Elemanı Adı

Doç. Dr. Ayşin KONAK

Dersin Öğrenme Kazanımları

1) Arkeometrinin arkeoloji için önemini kavrar.
2) Arkeometrinin hangi alanları kapsadığını ayırt eder.
3) Arkeolojide kullanılan radyoaktif yaşlandırma metotlarını tanır.
4) Her bir yöntemin avantajlarını ve dezavantajlarını ayırt eder.
5) Hangi yaşlandırma yönteminin hangi malzemeler için uygun olabileceğini belirler.

Program Yeterliliği İlişkisi

  Program Yeterlilikleri
1 2 3 4 5 6 7 8 9
Öğrenme Kazanımları
1 Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Orta
2 Orta Yüksek Orta Orta Orta Orta Orta Orta Orta
3 Yüksek Orta Yüksek Orta Orta Orta Orta Yüksek Yüksek
4 Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek
5 Yüksek Orta Orta Orta Yüksek Orta Orta Orta Yüksek

Eğitim Şekli

Yüz Yüze

Ön Koşullar, Diğer Koşullar

Yok

Önerilen Destekleyici Dersler

ARKEOLOJEOFİZİGE GİRİŞ

Dersin İçeriği

Arkeolojik çalışmalara arkeometrik çalışmaların katkısı, arkeolojik buluntuların ölçülmesi, organik ve inorganik materyalin yaşlandırılması, arkeolojik buluntuıların üretim teknolojilerinin anlaşılması, jeoarkeolojik çalışmalar, biyolojik materyalin çalışılması, kazılarda in situ olarak ele geçen ya da müzede sergilenen arkeolojik buluntuların konservasyonu, arkeolojik materyal üzerinde istatiksel ve matematiksel yöntemlerin uygulanması

Haftalık Ders İzlencesi

1) ARKEOMETRİ NEDİR
2) ARKEOMETRI NEDİR
3) ARKEOMETRİNİN GELİŞİMİ
4) YÜZEY ARAŞTIRMALARINDA KULLANILAN ARKEOMETRİK TEKNİKLER
5) TARİHLENDİRME YÖNTEMLERİNE GİRİŞ
6) RADYOAKTİF YÖNTEMLER
7) KARBON 14 TARİHLENTİRME YÖNTEMİ
8) Ara sınav/Değerlendirme
9) TERMOLÜMİNESANS METODU
10) RADYOAKTİF OLMAYAN YÖNTEMLER
11) VARV ANALİZİ
12) AMİNO ASİT RESAMİZASYONU
13) PALEOMENYETİZMA
14) ARKEOLOJİK KALINTILARDA HAMMADDE TESPİTİ
15) ARKEOLOJİK MALZEMELERDE GÖZLENEN BOZUNMA NEDENLERİ
16) YARIYIL SONU SINAVI

Önerilen/İstenen Ders Kaynakları

1- Türkmenoğlu ve Diğ., 2009, Türkiye Arkeolojisinde Seramik ve Arkeometrik Çalışmalar, ODTÜ yay., Ankara.

Planlanan Öğrenim Faaliyetleri Ve Eğitim Yöntemi

1) Anlatım
2) Soru-Cevap
3) Tartışma
4) Alıştırma ve Uygulama
5) Problem Çözme


Değerlendirme Yöntemi ve Ölçütleri

Ara Sınav Notunun Başarıya Oranı

20%

Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı

80%

Toplam

100%

Dersin Eğitim Dili

Türkçe

Mesleki Uygulama

İstenmemekte