>

Mimari Restorasyon Teknikleri

Arkeoloji

Fen - Edebiyat Fakültesi
Lisans
Dersin Adı Dersin Kodu Dersin Türü Dersin Düzeyi Dersin Yılı Dersin Verildiği Dönem AKTS Kredisi
Mimari Restorasyon Teknikleri ARK217 Seçmeli Lisans 2 Güz 4

Öğretim Elemanı Adı

Prof. Dr. Ayşe Tuba ÖKSE
Doç. Dr. Ayşin KONAK

Dersin Öğrenme Kazanımları

1) Restorasyon tekniklerini tanımlama ve yöntemleri açıklar
2) Restorasyon tekniklerini uygulama projeleri hazırlar
3) Restorasyon ve konservasyon tekniklrinin ulusal ve uluslararası düzenlemelerini belirler
4) Konservasyon tekniklerini tanımlama ve yöntemleri açıklar
5) Konservasyon tekniklerini uygulama projeleri hazırlar

Program Yeterliliği İlişkisi

  Program Yeterlilikleri
1 2 3 4 5 6 7 8 9
Öğrenme Kazanımları
1 Yüksek Orta Orta Yüksek Yüksek Düşük Yüksek Yüksek Yüksek
2 Yüksek Orta Orta Yüksek Yüksek Düşük Yüksek Yüksek Yüksek
3 Yüksek Orta Orta Yüksek Yüksek Düşük Yüksek Yüksek Yüksek
4 Yüksek Orta Orta Yüksek Yüksek Düşük Yüksek Yüksek Yüksek
5 Yüksek Orta Orta Yüksek Yüksek Düşük Yüksek Yüksek Yüksek

Eğitim Şekli

Yüz Yüze

Ön Koşullar, Diğer Koşullar

Yok

Önerilen Destekleyici Dersler

YOK

Dersin İçeriği

Koruma Düşüncesinin Gelişimi ve Kuramsal Temeli; Tarihi Eser Tanımı; Koruma Nedenleri; Çağdaş Restorasyon Kuramları; Tarihi Eserlerin Bozulma Nedenleri; Koruma Teknik ve Yöntemleri; Kazı Alanı Çalışmaları; Arkeolojik Alanların Korunması; Tarihi Çevre Koruma; Koruma ile İlgili Ulusal/Uluslar arası Kararlar.

Haftalık Ders İzlencesi

1) genel giriş ve tanımlamalar
2) malzeme tanıma yöntemleri
3) farklı malzemelerin temizlenmeleri ve kullanılacak alet ve solüsyonlar
4) malzeme temizleme uygulaması
5) Malzemelere göre tümleme yöntemleri ve kullanılan malzeme
6) kırılmış çanakların tümleme uygulaması
7) kırılmış çanakların alçılama uygulaması
8) Ara sınav/Değerlendirme
9) kırılmış çömlek tümleme uygulaması
10) kırılmış çömleklerin alçılama uygulaması
11) kırılmış çömleklerin alçılama uygulaması
12) Madenlerin koruma yöntemleri, kullanılan malzemeler
13) taş eserlerin koruma yöntemleri, kullanılan malzemeler
14) Organik malzeme ile üretilmiş eserlerin koruma yöntemleri, kullanılan malzemeler
15) Organik malzeme ile üretilmiş eserlerin koruma yöntemleri, kullanılan malzemeler
16) Yarıyıl sonu sınavı

Önerilen/İstenen Ders Kaynakları

1- Ahunbay, Z. (1996), Tarihi Çevre Koruma ve Restorasyon, YEM, İstanbul.
2- Feilden, B. M. (1994), Conservation of Historic Buildings, Architectural Press, London: Butterworth-Heinemann.
3- Ahunbay, Z. (1996), Tarihi Çevre Koruma ve Restorasyon, YEM, İstanbul.
4- Asatekin, G. (2004), Kültür ve Doğa Varlıklarımız, Neyi, Niçin, Nasıl Korumalıyız, Kültür ve Turizm Bakanlığı, Ankara.
5- Erder, C. (1975), Tarihi Çevre Bilinci, Ankara.
6- Erder, C. (1999), Tarihi Çevre Kaygısı: Helen ve Roma Devri Örnekleri Üzerinde Bir Deneme, Ankara: Orta Doğu Teknik Üniversitesi Mimarlık Fakültesi.
7- Asatekin, G. (2004), Kültür ve Doğa Varlıklarımız, Neyi, Niçin, Nasıl Korumalıyız, Kültür ve Turizm Bakanlığı, Ankara

Planlanan Öğrenim Faaliyetleri Ve Eğitim Yöntemi

1) Anlatım
2) Soru-Cevap
3) Tartışma
4) Alıştırma ve Uygulama
5) Problem Çözme


Değerlendirme Yöntemi ve Ölçütleri

Ara Sınav Notunun Başarıya Oranı

40%

Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı

60%

Toplam

100%

Dersin Eğitim Dili

Türkçe

Mesleki Uygulama

İstenmemekte