>
Dersin Adı | Dersin Kodu | Dersin Türü | Dersin Düzeyi | Dersin Yılı | Dersin Verildiği Dönem | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|---|
Mimari Restorasyon Teknikleri | ARK217 | Seçmeli | Lisans | 2 | Güz | 4 |
Prof. Dr. Ayşe Tuba ÖKSE
Doç. Dr. Ayşin KONAK
1) Restorasyon tekniklerini tanımlama ve yöntemleri açıklar
2) Restorasyon tekniklerini uygulama projeleri hazırlar
3) Restorasyon ve konservasyon tekniklrinin ulusal ve uluslararası düzenlemelerini belirler
4) Konservasyon tekniklerini tanımlama ve yöntemleri açıklar
5) Konservasyon tekniklerini uygulama projeleri hazırlar
Program Yeterlilikleri | ||||||||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | ||
Öğrenme Kazanımları | ||||||||||
1 | Yüksek | Orta | Orta | Yüksek | Yüksek | Düşük | Yüksek | Yüksek | Yüksek | |
2 | Yüksek | Orta | Orta | Yüksek | Yüksek | Düşük | Yüksek | Yüksek | Yüksek | |
3 | Yüksek | Orta | Orta | Yüksek | Yüksek | Düşük | Yüksek | Yüksek | Yüksek | |
4 | Yüksek | Orta | Orta | Yüksek | Yüksek | Düşük | Yüksek | Yüksek | Yüksek | |
5 | Yüksek | Orta | Orta | Yüksek | Yüksek | Düşük | Yüksek | Yüksek | Yüksek |
Yüz Yüze
Yok
YOK
Koruma Düşüncesinin Gelişimi ve Kuramsal Temeli; Tarihi Eser Tanımı; Koruma Nedenleri; Çağdaş Restorasyon Kuramları; Tarihi Eserlerin Bozulma Nedenleri; Koruma Teknik ve Yöntemleri; Kazı Alanı Çalışmaları; Arkeolojik Alanların Korunması; Tarihi Çevre Koruma; Koruma ile İlgili Ulusal/Uluslar arası Kararlar.
1- Ahunbay, Z. (1996), Tarihi Çevre Koruma ve Restorasyon, YEM, İstanbul.
2- Feilden, B. M. (1994), Conservation of Historic Buildings, Architectural Press, London: Butterworth-Heinemann.
3- Ahunbay, Z. (1996), Tarihi Çevre Koruma ve Restorasyon, YEM, İstanbul.
4- Asatekin, G. (2004), Kültür ve Doğa Varlıklarımız, Neyi, Niçin, Nasıl Korumalıyız, Kültür ve Turizm Bakanlığı, Ankara.
5- Erder, C. (1975), Tarihi Çevre Bilinci, Ankara.
6- Erder, C. (1999), Tarihi Çevre Kaygısı: Helen ve Roma Devri Örnekleri Üzerinde Bir Deneme, Ankara: Orta Doğu Teknik Üniversitesi Mimarlık Fakültesi.
7- Asatekin, G. (2004), Kültür ve Doğa Varlıklarımız, Neyi, Niçin, Nasıl Korumalıyız, Kültür ve Turizm Bakanlığı, Ankara
1) Anlatım
2) Soru-Cevap
3) Tartışma
4) Alıştırma ve Uygulama
5) Problem Çözme
Ara Sınav Notunun Başarıya Oranı |
40% |
---|---|
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı |
60% |
Toplam |
100% |
Türkçe
İstenmemekte