>

Antik Çağ Resim Sanatı

Arkeoloji

Fen - Edebiyat Fakültesi
Lisans
Dersin Adı Dersin Kodu Dersin Türü Dersin Düzeyi Dersin Yılı Dersin Verildiği Dönem AKTS Kredisi
Antik Çağ Resim Sanatı ARK312 Seçmeli Lisans 3 Bahar 4

Öğretim Elemanı Adı

Prof. Dr. Ayşe ÇALIK ROSS
Öğr. Gör. Emre EKİN

Dersin Öğrenme Kazanımları

1) Antik çağ resim sanatı hakkında bilgi sahibi olur.
2) Antik Çağ fresklerinin yapımı hakkında bilgi sahibi olur.
3) Antik Çağ fresklerini tanımlar.
4) Antik Çağ Fresklerini tarihler.
5) Antik Çağ fresklerinde işlenen mitolojik figürleri tanır.

Program Yeterliliği İlişkisi

  Program Yeterlilikleri
1 2 3 4 5 6 7 8 9
Öğrenme Kazanımları
1         Yüksek Orta   Yüksek  
2         Yüksek Orta   Yüksek  
3         Yüksek Orta   Yüksek  
4         Yüksek Orta   Yüksek  
5         Yüksek Orta   Yüksek  

Eğitim Şekli

Yüz Yüze

Ön Koşullar, Diğer Koşullar

Yok

Önerilen Destekleyici Dersler

Antik Çağ Resim Sanatı

Dersin İçeriği

Paleolitik, Neolitik, Kalkolitik ve Tunç Çağları Mağara Resimleri Mezopotamya, Mısır, Girit ve Miken Freskleri Hellen fresk ve mozaikleri Etrüsk resim sanatı örnekleri Anadolu'daki fresk ve mozaiklerden örnekler

Haftalık Ders İzlencesi

1) Prehistorik Dönemde Resim Sanatı
2) Prehistorik Dönemde Resim Sanatı
3) Mozaik ve Fresk Yapımı
4) İlk Mozaik ve Freskler
5) Doğu Resim Sanatı
6) Arkaik Dönem Resim Sanatı
7) Klasik Dönem Resim Sanatı
8) Ara sınav/Değerlendirme
9) Hellenisitk Dönem Resim Sanatı
10) Hellenistik Dönem Resim Sanatı
11) Roma Dönemi Resim Sanatı
12) Pompei Stilleri
13) Pompei Stilleri
14) Zeugma, Ephesos Yamaç Evleri ve diğer antik kentlerde görülen resimler
15) Resim Sanatında Görülen Diğer stiller
16) Yarıyıl sonu sınavı

Önerilen/İstenen Ders Kaynakları

1- Orhan Bingöl, Arkeolojik Mimari'de Resim (MÖ. 30.000-500), Ankara, 2005.
2- E.H. Gombrich, Sanatın Öyküsü, İstanbul, 2011.
3- Stylianos Alexiou, Minos Uygarlığı, Çev. Elif Tül Tulunay, İstanbul, 1991.
4- Elif Tül Tulunay, Etrüsk Sanatı, İstanbul, 1992.
5- Meral Akurgal, Korinth Seramiği, MÖ. 750-550, İstanbul, 1997.
6- John Boardman, Siyah Figür Atina Vazoları, çev. Gürkan Ergin, İstanbul, 2003.
7- John Boardman, Kırmızı Figür Atina Vazoları, Arkaik Dönem, çev. Gürkan Ergin, İstanbul, 2002.
8- John Boardman, Kırmızı Figür Atina Vazoları, Klasik Dönem, çev. Nilgün Öz, İstanbul, 2017.
9- John Boardman, Yunan Sanatı, çev. Yasemin İlseven, İstanbul, 2005.
10- Morimer Wheeler, Roma Sanatı ve Mimarlığı, çev. Zeynep Koçel Erdem, İstanbul, 2004.

Planlanan Öğrenim Faaliyetleri Ve Eğitim Yöntemi

1) Anlatım
2) Soru-Cevap
3) Tartışma
4) Alıştırma ve Uygulama
5) Problem Çözme


Değerlendirme Yöntemi ve Ölçütleri

Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarıya Oranı

40%

 

Sayı

Yüzde

Yarıyıl İçi Çalışmaları

Ara Sınav

1

40%

Ödev

1

30%

Sunum/Seminer Hazırlama

1

30%

 

Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı

60%

Toplam

100%

Dersin Eğitim Dili

Türkçe

Mesleki Uygulama

İstenmemekte