>
Dersin Adı | Dersin Kodu | Dersin Türü | Dersin Düzeyi | Dersin Yılı | Dersin Verildiği Dönem | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|---|
Arkeoloji Etiği | ARK221 | Seçmeli | Lisans | 2 | Güz | 4 |
Dr. Öğr. Üyesi Erdal ÜNAL
1) Arkeoloji disiplinin mesleki sorunları ve tarihi ve kültürel varlıkların korunmasına ilişkin bilinç ve duyarlılık geliştirir.
2) Türkiye Cumhuriyeti 2863 Sayılı Kültür Varlıklarını Koruma Yasası'nın içeriğini kavrar.
3) Kültürel varlıkları korumada sorumluluk ve çıkar sahiplerinin kimler olduğunu araştırır.
4) Kültür varlıklarının kaçırılması ve talan edilmesi ile ilgili olayları mercek altın alarak inceler.
5) Kültür varlıklarının korunması konusunda neler yapılabileceğini tartışır.
Program Yeterlilikleri | ||||||||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | ||
Öğrenme Kazanımları | ||||||||||
1 | Yüksek | Yüksek | ||||||||
2 | Yüksek | Yüksek | ||||||||
3 | Yüksek | Yüksek | ||||||||
4 | Yüksek | |||||||||
5 | Yüksek |
Yüz Yüze
Yok
Yok
Arkeoloji Ve Koleksiyonculuğun Etiği, Türkiye'nin Yasadışı Eski Eser Kaçakçılığına karşı Mücadelesi, Bulgaristan'ın Talan Edilmesi, Tarihi olmayan Halklar, Arkeoloji'nin Kirli Çamaşırları, Savaş Zamanında Sitlerin Güvenliğini Almak, Savaş Ganimetleri Kimindir?
1- Karen Vitelli, Arkeolojik Etik, Walnut Creek, 1996
2- karen Vitelli, Archaeological Ethics, Walnut Creek, 1996
3- http://oi.uchicago.edu/museum/special/catastrophe/
Şikago Doğıu Çalışmaları Enstitüsü Iraq veritabanı ve sergi metni
1) Anlatım
2) Soru-Cevap
3) Grup Çalışması
Ödev Notunun Başarıya Oranı |
20% |
---|---|
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı |
80% |
Toplam |
100% |
Türkçe
İstenmemekte