>

Anadolu’da Neolitikleşme Süreci

Arkeoloji

Fen - Edebiyat Fakültesi
Lisans
Dersin Adı Dersin Kodu Dersin Türü Dersin Düzeyi Dersin Yılı Dersin Verildiği Dönem AKTS Kredisi
Anadolu’da Neolitikleşme Süreci ARK224 Seçmeli Lisans 2 Bahar 4

Öğretim Elemanı Adı

Doç. Dr. Ayşin KONAK

Dersin Öğrenme Kazanımları

1) Neolitik Dönenim kuramsal temellerini öğrenir.
2) Neolitik Dönemin özelliklerini öğrenir.
3) Neolitik Dönemin buluntu ve kalıntılarını inceler.
4) Neolitik Dönem üzerine yürütülen kuramları irdeler.
5) Anadolu'nun Neolitik Dönem kazanımlarını tartışır.

Program Yeterliliği İlişkisi

  Program Yeterlilikleri
1 2 3 4 5 6 7 8 9
Öğrenme Kazanımları
1 Yüksek Orta Orta Orta Orta Orta Yüksek Yüksek Yüksek
2 Yüksek Yüksek Yüksek Orta Orta Yüksek Yüksek Orta Yüksek
3 Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Orta Orta Yüksek
4 Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Orta Orta Yüksek
5 Orta Orta Orta Orta Orta Orta Orta Orta Orta

Eğitim Şekli

Yüz Yüze

Ön Koşullar, Diğer Koşullar

Yok

Önerilen Destekleyici Dersler

ÖNASYA NEOLİTİK KAKOLİTİK ARKEOLOJİSİ

Dersin İçeriği

Neolitik Dönem’de Anadolu’nun üstlendiği rol, bu dönemde Anadolu’nun çevresel koşulları, kuramsal temeller, arkeolojik buluntular, mimari kalıntılar,

Haftalık Ders İzlencesi

1) Dersin amacı, içeriği ve materyalleri hakkında bilgi.
2) Neolitik Dönem Özellikleri
3) Neolitik Dönem üzerine ortaya atılan kuramsal temeller
4) Çanak Çömleksiz Neolitik Dönem
5) Çanak Çömleksiz Neolitik Dönemin Alt Evreleri
6) Çanak Çömlekli Neolitik Dönem
7) Çanak Çömlekli Neolitik Dönemin Alt Evreleri
8) Ara Sınav
9) Güneydoğu Anadolu Bölgesinde Neolitik Dönem
10) Orta Anadolu Bölgesi’nde Neolitik Dönem
11) Göller Bölgesi’nde Neolitik Dönem
12) Neolitik Yaşam Biçiminin Yayılımı
13) Ege Bölgesi’nde Neolitik Dönem
14) Marmara Bölgesi’nde Neolitik Dönem
15) Neolitik Yaşam Biçiminin Kurumsallaşması ve Kalkolitik Dönem’e Geçiş
16) Yıl Sonu Sınavı

Önerilen/İstenen Ders Kaynakları

1- Guilaine, J., Die Ausbreitung der neolithischen Lebensweise im Mittelmeerraum, Vor 12.000 Jahren in Anatolien, Die altesten Monumente der Menschheit, Badisches Lndesmuseum Karlsruhe, Stuttgart, pp: 166-176.
2- Özdoğan, M., 2007, Von Zentralonatolien nach Europa, Die Ausbreitung der neolithischen Lebensweise, Vor 12.000 Jahren in Anatolien, Die altesten Monumente der Menschheit, Badisches Lndesmuseum Karlsruhe, Stuttgart, pp:150-160.
3- Özdoğan, M., 2013, Fırat Uygarlıkları tarihin Aktığı Nehir, Arkeoatlas Dergisi, Sayı: 8, sayfa: 10 – 21.
4- Özkaya, V. Coşkun, A., 2013, Körtik Tepe/ Diyarbakır, Yerleşik Yaşamın Başlangıcı, Arkeoatlas Dergisi, Sayı: 8, sayfa: 30 – 39.
5- Mikaye, Y., 2013, Hasankeyf Höyük / Batman, Dicle'nin İlk Köyü, Arkeoatlas Dergisi, Sayı: 8 sayfa: 40 – 49.
6- Mikaye, Y., 2013a, Salat Camii Yanı / Diyarbakır Evcilleştirmeyle Gelen Çöküş, Arkeoatlas Dergisi, Sayı: 8, sayfa: 48 – 52.
7- Tekin, H., 2005, Yeni Buluntuların Işığında Anadolu'da Hassuna ve Samarra Seramiğinin Yayılımı Üzerine Bir Gözlem, Hacettepe Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Dergisi, Cilt 22 Sayı 1 sayfa: 183 – 202.
8- WATKINS, T., 2007, Der Naturraum in Anatolien, Ein Zusammenspiel von Klima, Umvelt und Ressourcen, Vor 12.000 Jahren in Anatolien, Die altesten Monumente der Menschheit, Badisches Lndesmuseum Karlsruhe, Stuttgart, pp:37-47.

Planlanan Öğrenim Faaliyetleri Ve Eğitim Yöntemi

1) Anlatım
2) Soru-Cevap
3) Tartışma
4) Grup Çalışması
5) Beyin Fırtınası
6) Bireysel Çalışma


Değerlendirme Yöntemi ve Ölçütleri

Ara Sınav Notunun Başarıya Oranı

40%

Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı

60%

Toplam

100%

Dersin Eğitim Dili

Türkçe

Mesleki Uygulama

İstenmemekte