>
Dersin Adı Dersin Kodu Dersin Türü Dersin Düzeyi Dersin Yılı Dersin Verildiği Dönem AKTS Kredisi
Ön Asya Ticaret Tarihi ARK330 Seçmeli Lisans 3 Bahar 4

Öğretim Elemanı Adı

Öğr. Gör. (31.m) Rasih Haldun AYDINGÜN
Prof. Dr. Şengül AYDINGÜN

Dersin Öğrenme Kazanımları

1) Ticaretin ne olduğu ve hangi eylemlerin ticaret sayılabileceği
2) Bilinen en eski ticaret malları; obsidyen, çakmaktaşı, Spondylus, ve bu ticaretlerin rotaları.
3) Mezopotamya'da MÖ. 8. Bin'den başlayarak ilk ticari kayıtlar.
4) Yakın Doğu'ya Orta Asya'dan gelen kalay, lapis lazuli ve karneol

Program Yeterliliği İlişkisi

  Program Yeterlilikleri
1 2 3 4 5 6 7 8 9
Öğrenme Kazanımları
1   Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek
2 Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Orta Orta
3 Yüksek Yüksek Yüksek Orta Yüksek Yüksek Orta Yüksek Yüksek
4 Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek

Eğitim Şekli

Yüz Yüze

Ön Koşullar, Diğer Koşullar

Yok

Önerilen Destekleyici Dersler

x

Dersin İçeriği

Bu derste ticaretin en temel kavramları açıklandıktan sonra, MÖ. 10 Bin yılından başlayarak, sırasıyla, Neolitik, Tunç Çağı, Demir Çağı ve Orta Çağ'a kadar olan dönemdeki gelişmesi işlenecek ve değerlendirilecektir.

Haftalık Ders İzlencesi

1) Ticaret nedir? ticaretin var olması için paranın olması şart mıdır? Hangi eylemler ticaret tanımına girer, hangileri girmez?
2) Ticareti yapılan en eski mal gurupları; obsidyen ve çakmaktaşları
3) Spondylus gaederopus, uluslararası ticareti yapılan ilk lüks ürün ve nehir sistemlerini izleyen Orta Avrupa ticaret yolları.
4) Mezopotamya'da MÖ. 8. Bin'den başlayarak kullanılan ilk ticari kayıt sistemleri ve bunlara bağlı olarak gelişen yazı.
5) Basra Körfezinde MÖ. 6. Binden başlayarak uzak mesafelere satılan Obeyd malları ve deniz yollarının ticarette düzenli kullanımının başlaması.
6) Ortaasya'dan Yakın Doğu'ya Kıymetli taşların taşınması
7) Ara Sınav
8) Kalay Ticareti
9) Anadolu'da Asur ticaret kolonileri
10) Güney İskandinavya ile kehribar ve bakır ticareti
11) Uluburun Batığı ve taşıdığı mallar
12) Fenikelilerin Akdeniz ve dışında kurdukları deniz ticaret sistemi
13) Atina'nın Akdeniz ve Karadeniz'deki kolonileri. Tahıl ticareti.
14) Roma İmparatorluğunun Arabistan, Hindistan ve Çin ile ticari ilişkileri.
15) x
16) x

Önerilen/İstenen Ders Kaynakları

1- x

Planlanan Öğrenim Faaliyetleri Ve Eğitim Yöntemi

1) Anlatım
2) Soru-Cevap
3) Tartışma
4) Problem Çözme


Değerlendirme Yöntemi ve Ölçütleri

Ara Sınav Notunun Başarıya Oranı

30%

Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı

70%

Toplam

100%

Dersin Eğitim Dili

Türkçe

Mesleki Uygulama

İstenmemekte