>
Dersin Adı Dersin Kodu Dersin Türü Dersin Düzeyi Dersin Yılı Dersin Verildiği Dönem AKTS Kredisi
Bizans Tarihi I TAR207 Seçmeli Lisans 2 Güz 4

Öğretim Elemanı Adı

Prof. Dr. İbrahim ŞİRİN
Doç. Dr. Meryem GÜRBÜZ
Doç. Dr. Kurtuluş KIYMET

Dersin Öğrenme Kazanımları

1) Bu dönem kaynaklarını bilir.
2) Bu dönem politik gelişmelerini tanır.
3) Bu dönem için bibliyografya hazırlar.
4) Bizans tarihinin ilk dönemlerini tanır.
5) Bizans tarihini açıklar.

Program Yeterliliği İlişkisi

  Program Yeterlilikleri
1
Öğrenme Kazanımları
1 Orta
2 Yüksek
3 Orta
4 Yüksek
5 Orta

Eğitim Şekli

Yüz Yüze

Ön Koşullar, Diğer Koşullar

Yok

Önerilen Destekleyici Dersler

İstenmemekte

Dersin İçeriği

İki yarıyıl okutulan bu dersin ilk yarıyılının içeriği devletin kuruluşundan Alexios Komnenos’un hanedanlığına kadarki devreyi kapsamaktadır.

Haftalık Ders İzlencesi

1) Dersin tanıtılması ve içeriğinin anlatılması
2) Bizans tarihinin kaynakları
3) Erken Bizans devleti 324-610 dönemleri
4) Hristiyanlaştırılan Imperium Romanum
5) Kavimler göçü ve kristolojik mücadeleler devri
6) Iustinianos restorasyonu
7) Bizans devletinin varlığı ve yenilenmesi için mücadele 610-711 dönemi
8) Ara sınav
9) İran ve Avarlarla savaş, Herakleios reformu
10) Arap istilası devri: Herakleios’un son yılları ve II. Konstans, İstanbul’un kurtarılışı, IV. Konstantinos, II. Iustinianos devirleri
11) Tasvir kırıcı buhran devresi (711-843)
12) Taht karışıklıkları, Tasvirler mücadelesi, Arap savaşları, III. Leon , Bulgarlarla mücadele ve V. Konstantinos.
13) Tasvir kırıcı hareketin gerilemesi
14) I. Nikephoros reformları
15) Bizans Devletinin parlak devri 843-1025: yeni devrin başlangıcı, hukuki kodifikasyonlar devri, Merkezi hükümetin feodal kuvvetlere karşı mücadelesi ve Bizans kudretinin doruğa ulaştığı II.Basileios dönemi.
16) Final

Önerilen/İstenen Ders Kaynakları

1- Georg Ostrogorsky, Bizans Devleti Tarihi, çev:Fikret Işıltan, TTK, Ankara 1991
2- Georg Ostrogorsky, Bizans Devleti Tarihi, çev:Fikret Işıltan, TTK, Ankara 1991
3- Georg Ostrogorsky, Bizans Devleti Tarihi, çev:Fikret Işıltan, TTK, Ankara 1991

Planlanan Öğrenim Faaliyetleri Ve Eğitim Yöntemi

1) Anlatım
2) Soru-Cevap
3) Tartışma


Değerlendirme Yöntemi ve Ölçütleri

Ara Sınav Notunun Başarıya Oranı

40%

Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı

60%

Toplam

100%

Dersin Eğitim Dili

Türkçe

Mesleki Uygulama

İstenmemekte