>

Orta Asya Türk Tarihi II

Tarih

Fen - Edebiyat Fakültesi
Lisans
Dersin Adı Dersin Kodu Dersin Türü Dersin Düzeyi Dersin Yılı Dersin Verildiği Dönem AKTS Kredisi
Orta Asya Türk Tarihi II TAR114 Zorunlu Lisans 1 Bahar 3

Öğretim Elemanı Adı

Dr. Öğr. Üyesi Sema ORSOY

Dersin Öğrenme Kazanımları

1) Göktürkleri tanımlar
2) 6.-7. yüzyıllarda Göktürklerin siyasi yapısını değerlendirir
3) Doğu Göktürkleri tanımlar
4) Batı Göktürkleri tanımlar
5) Göktürklerin siyasi, sosyal, ekonomik yapısını açıklar
6) Uygur Devletini tanımlar
7) Uygurların siyasi, sosyal, ekonomik yapısını açıklar

Program Yeterliliği İlişkisi

  Program Yeterlilikleri
1
Öğrenme Kazanımları
1 Yüksek
2 Yüksek
3 Yüksek
4 Yüksek
5 Yüksek
6 Yüksek
7 Yüksek

Eğitim Şekli

Yüz Yüze

Ön Koşullar, Diğer Koşullar

Yok

Önerilen Destekleyici Dersler

Türkçe

Dersin İçeriği

Göktürklerin ikiye ayrılmasından sonra yaşanan olaylar ve Uygurların siyasi yapıları ve komşularıyla ilişkileri işlenir.

Haftalık Ders İzlencesi

1) Işbara Kağan Devri (582-587), Baga Kağan Devri (587-588)
2) Tou-lan Kağan Devri (588-600) ve sonrası siyasi gelişmeler
3) Doğu Göktürklerin kuvvetlenmesi; Shih-pi Kağan Devri (609-619), Ch’u-lo Kağan Devri (619-621), İl Kağan Devri (621-630)
4) Doğu Göktürklerin zayıflaması ve yıkılması
5) Batı Göktürk Devleti’nin yeniden kuvvetlenmesi
6) Batı Göktürk Devleti’nin yıkılması
7) Göktürklerin sosyal, kültürel, ekonomik yapısı
8) Ara sınav/Değerlendirme
9) Uygur Devleti’nin kuruluşu ve Bibliyografya
10) Uygur Devleti’nin yükselişi ve Bögü Kağan dönemi
11) Uygur hakimiyetinin sonu
12) Kansu Uygurları , Turfan Uygurları
13) Uygurların Cengiz Han’ın hakimiyetine girmeleri
14) Uygurların sosyal, kültürel ve ekonomik yapısı
15) Genel değerlendirme
16) Yarıyıl sonu sınavı

Önerilen/İstenen Ders Kaynakları

1- 1-) Taşağıl Ahmet, Göktürkler, Türk Tarih Kurumu, Ankara, 1995
2- 2-) İzgi Özkan, Uygurların Siyasi ve Kültürel Tarihi, Türk Kültür tarihi Araştırmaları Enstitüsü, Ankara, 1987
3- Taşağıl Ahmet, Göktürkler, Türk Tarih Kurumu, Ankara, 1995
4- İzgi Özkan, Uygurların Siyasi ve Kültürel Tarihi, Türk Kültür tarihi Araştırmaları Enstitüsü, Ankara, 1987
5- Gömeç Saadettin, Uygur Türkleri Tarihi ve Kültürü Akçağ Yayınları, Ankara, 2004
6- Sinor Denis (derleyen), Erken İç Asya, İletişim Yayınları, İstanbul, 2000

Planlanan Öğrenim Faaliyetleri Ve Eğitim Yöntemi

1) Anlatım
2) Soru-Cevap
3) Tartışma
4) Alıştırma ve Uygulama
5) Problem Çözme


Değerlendirme Yöntemi ve Ölçütleri

Ara Sınav Notunun Başarıya Oranı

30%

Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı

70%

Toplam

100%

Dersin Eğitim Dili

Türkçe

Mesleki Uygulama

İstenmemekte