>

Cumhuriyet Dönemi Kültür Politikası

Tarih

Fen - Edebiyat Fakültesi
Lisans
Dersin Adı Dersin Kodu Dersin Türü Dersin Düzeyi Dersin Yılı Dersin Verildiği Dönem AKTS Kredisi
Cumhuriyet Dönemi Kültür Politikası TAR459 Seçmeli Lisans 4 Güz 4

Öğretim Elemanı Adı

Doç. Dr. Esma TORUN ÇELİK

Dersin Öğrenme Kazanımları

1) Kültürü ve kültür çeşitlerini tanımlar
2) Atatürk'ün kültür anlayışını yorumlar
3) Modernleşmeyi açıklar
4) Aatürk'ün kültür devrimini açıklar
5) 1938'den sonraki kültür değişimlerini açıklar
6) Türkiye'nin kültür değişimlerinin nedenlerini ve sonuçlarını yorumlar

Program Yeterliliği İlişkisi

  Program Yeterlilikleri
1
Öğrenme Kazanımları
1  
2  
3  
4  
5  
6 Düşük

Eğitim Şekli

Yüz Yüze

Ön Koşullar, Diğer Koşullar

Yok

Önerilen Destekleyici Dersler

İstenmemekte

Dersin İçeriği

Atatürk’ün kültür anlayışı ve kültür politikaları ait oldukları alanlara göre incelenecektir. Atatürk’ün ölümüyle başlayan kültür alanındaki değişimler ve yeni kültür politikalarının ortaya çıkışı, Türkiye’nin kültür yaşamına olumlu ve olumsuz yansımaları günümüze kadar olan değişimler inceleme konusu edilecektir.

Haftalık Ders İzlencesi

1) Dersin konusunun tanıtılması ve içeriğinin anlatılması
2) Atatürk’ün kültür anlayışının oluşumuna etki eden faktörler
3) Atatürk’ün kültür ve uygarlık anlayışı
4) Atatürk’ün kültür anlayışını temel ilkeleri
5) Atatürk’ün eğitim alanındaki devrimleri
6) Atatürk’ün eğitim alanındaki devrimleri
7) Atatürk dönemi din politikası ve laiklik
8) Ara sınav
9) Kültür politikasında ulusçuluk düşüncesi
10) Atatürk ve sanat
11) Atatürk ve ekonomi
12) Atatürk dönemi kültür kurumları
13) Atatürk dönemi kültür kurumları
14) Atatürk’ün ölümünden sonra yaşanan değişimler
15) 1945-1960 dönemindeki kültür değişimleri
16) Yıl sonu sınavı

Önerilen/İstenen Ders Kaynakları

1- Esma Torun, II. Dünya Savaşı Sonrası Türkiye’de Kültür Değişimine Yola Açan İç ve Dış Etkenler, Antalya, 2006.
2- Şerafettin Yamaner, Atatürk Öncesi ve Sonrası Kültürek değişim, İstanbul, Toplumsal Dönüşüm Yay., 1998.
3- Cevdet Perin, Atatürk Kültür Devrimi, İstanbul, Yelken Matbaası, 1981.
4- Şerafettin Turan, Türk Devrim Tarihi, 5 Kitap, Bilgi Yay.

Planlanan Öğrenim Faaliyetleri Ve Eğitim Yöntemi

1) Anlatım
2) Soru-Cevap
3) Tartışma
4) Alıştırma ve Uygulama
5) Problem Çözme


Değerlendirme Yöntemi ve Ölçütleri

Ara Sınav Notunun Başarıya Oranı

40%

Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı

60%

Toplam

100%

Dersin Eğitim Dili

Türkçe

Mesleki Uygulama

İstenmemekte