>
Dersin Adı Dersin Kodu Dersin Türü Dersin Düzeyi Dersin Yılı Dersin Verildiği Dönem AKTS Kredisi
Ermeni Sorunu TAR298 Seçmeli Lisans 2 Güz 4

Öğretim Elemanı Adı

Prof. Dr. Ali ARSLAN
Prof. Dr. İbrahim ŞİRİN
Doç. Dr. Esma TORUN ÇELİK

Dersin Öğrenme Kazanımları

1) Ermeni sorununu tanımlar
2) Ermeni sorununun günümüzdeki durumunu yorumlar
3) Ermenilerin tarihini açıklar
4) Osmanlı-Ermeni ilişkilerini açıklar
5) I. Dünya savaşında Osmanlıların Ermenilerle ilgili aldığı önlemleri yorumlar

Program Yeterliliği İlişkisi

  Program Yeterlilikleri
1
Öğrenme Kazanımları
1  
2 Orta
3  
4  
5  

Eğitim Şekli

Yüz Yüze

Ön Koşullar, Diğer Koşullar

Yok

Önerilen Destekleyici Dersler

x

Dersin İçeriği

Doğu sorununun bir parçası olarak Osmanlı’nın son dönemlerinde ortaya çıkan Ermeni sorununun çıkış nedenleri, Avrupa devletleriyle bağlantıları, I.Dünya Savaşı ve Kurtuluş savaşı sürecindeki yaşanan gelişmeler ve Lozan’dan günümüze sorunun nitelik değişimleri bu dersin konusunu içermektedir.

Haftalık Ders İzlencesi

1) Doğu sorunu nedir?
2) Ermeni Sorunun ortaya çıkışında etkili olan unsurlar
3) Batılı devletlerin Osmanlı Ermenileriyle ilişkileri
4) Berlin anlaşması
5) Ermeni komitaları
6) Ermenilerin isyan faaliyetleri
7) I. Dünya Savaşı’nda Ermenilerin faaliyetleri ve alınan önlemler
8) Ara sınav/Değerlendirme
9) Ulusal Bağımsızlık Savaşı öncesi Ermenilerin faaliyetleri ve itilaf devletleri
10) Ulusal Bağımsızlık Savaşı ve Ermeniler
11) Lozan’da Ermeniler
12) Ermeni terörü
13) Sözde soykırım yasa tasarıları
14) Türkiye-Ermenistan ilişkileri, Türkiye’nin Ermeni sorunu konusunda izlediği politikalar
15) Günümüzde Ermeni sorunu
16) Yarıyıl sonu sınavı

Önerilen/İstenen Ders Kaynakları

1- Bilal Şimşir, Ermeni Meselesi (1774-2005), Bilgi yayınevi, İstanbul, 2005.
2- Kamuran Gürün, Ermeni Dosyası, 5.B., Rüstem yay.,
3- Armenians in Ottoman Documents (1915-1920), The Turkish Republic Prime Ministry General Directorate of State Archives Departmant of Ottoman Archives Publication, Publication no: 25, Ankara 1995.
4- Cemal ANADOL, Tarihin Işığında Ermeni Dosyası, Turan Kitabevi, İstanbul 1982.

Planlanan Öğrenim Faaliyetleri Ve Eğitim Yöntemi



Değerlendirme Yöntemi ve Ölçütleri

Dersin Eğitim Dili

Türkçe

Mesleki Uygulama

İstenmemekte