>
Dersin Adı Dersin Kodu Dersin Türü Dersin Düzeyi Dersin Yılı Dersin Verildiği Dönem AKTS Kredisi
Tarih Felsefesi I TAR229 Zorunlu Lisans 2 Güz 3

Öğretim Elemanı Adı

Prof. Dr. İbrahim ŞİRİN

Dersin Öğrenme Kazanımları

1) Çeşitli tarihsel yaklaşımları sıralar.
2) Teolojik tarih yaklaşımını inceler.
3) İbn Haldun'un tarihini inceler.
4) Pragmatik tarih yaklaşımını tahlil eder.
5) Niccola Machivelli'yi inceler.

Program Yeterliliği İlişkisi

  Program Yeterlilikleri
1
Öğrenme Kazanımları
1 Yüksek
2 Yüksek
3 Yüksek
4 Yüksek
5 Yüksek

Eğitim Şekli

Yüz Yüze

Ön Koşullar, Diğer Koşullar

Yok

Önerilen Destekleyici Dersler

x

Dersin İçeriği

Tarihsel süreçte tarih anlayış ve akımlarını içermektedir

Haftalık Ders İzlencesi

1) Tarihin Doğası
2) Antik ve Ortaçağda Tarih Kavramı
3) İlk Tarih Filozofları
4) Antik Çağda Tarihin Çifte Anlamı
5) Ortaçağda Felsefe Tarih Karşıtlığı
6) İslam Ortaçağı ve İbn Haldun
7) Hümanizm ve Aydınlanmada Tarih Kavramı
8) Ara sınav/Değerlendirme
9) Tarihsel kuşkuculuk
10) Aydınlamanın İlerleme İdesi ve Tarih
11) Tarih Felsefesinin Bir Disiplin Olarak Ortaya Çıkışı
12) Tarih ve Anlama :Herder’in Tarih Felsefesi
13) 19 Yüzyıl: Tarih Yüz Yılı
14) Kant’ın Tarih Anlayışı
15) Kant'ın tarih anlayışı
16) Yarıyıl sonu sınavı

Önerilen/İstenen Ders Kaynakları

1- Doğan Özlem, Tarih Felsefesi, Ank, 2001
2- R.G. Collıngwood, Tarih Tasarımı, İst, 1990
3- R.J.Evans, Tarihin Savunusu, İst, 1998
4- Alex Callinicos, Tarih Yapmak, İst, 1998

Planlanan Öğrenim Faaliyetleri Ve Eğitim Yöntemi

1) Anlatım
2) Soru-Cevap
3) Tartışma
4) Alıştırma ve Uygulama
5) Problem Çözme


Değerlendirme Yöntemi ve Ölçütleri

Ara Sınav Notunun Başarıya Oranı

40%

Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı

60%

Toplam

100%

Dersin Eğitim Dili

Türkçe

Mesleki Uygulama

İstenmemekte