>
Dersin Adı Dersin Kodu Dersin Türü Dersin Düzeyi Dersin Yılı Dersin Verildiği Dönem AKTS Kredisi
Mezopotamya Tarihi TAR315 Seçmeli Lisans 3 Güz 4

Öğretim Elemanı Adı

Doç. Dr. Kurtuluş KIYMET

Dersin Öğrenme Kazanımları

1) Mezopotamya tarihi hakkında bibliyografya örnekleri verir.
2) Mezoptamya kronolojisini ana hatları ile açıklar.
3) Sumerliler ve Akkad Devleti'nin tarihini ana hatları ile açıklar.
4) Asur ve Babil Devletleri'nin tarihini ana hatları ile açıklar.
5) Diğer Mezopotamya kavimlerini tanır.

Program Yeterliliği İlişkisi

  Program Yeterlilikleri
1
Öğrenme Kazanımları
1 Yüksek
2  
3  
4  
5  

Eğitim Şekli

Yüz Yüze

Ön Koşullar, Diğer Koşullar

Yok

Önerilen Destekleyici Dersler

Uygarlık Tarihi

Dersin İçeriği

Eski Mezopotamya'nın kavim ve devletleri (Sumerliler, Asurlular, Babilliler) bu dersin içeriğini oluşturnaktadır.

Haftalık Ders İzlencesi

1) Eski Yakındoğu Tarihine Giriş
2) Tarihöncesi Dönemde Mezopotamya
3) Uruk Dönemi-Erken Sülaleler Dönemi
4) Akkad Devleti-Üçüncü Ur Sülalesi
5) M.Ö. 2. Binde Mezopotamya (Hurriler-Amurrular-İsin-Larsa)
6) M.Ö. 2. Binde Mezopotamya (Eski Asur Dönemi-Eski Babil Dönemi-Kassitler)
7) M.Ö. 2. Binde Mezopotamya (Mitanni Devleti-Orta Asur Dönemi-Aramiler)
8) Ara sınav/Değerlendirme
9) M.Ö. 1. Binde Mezopotamya (Yeni Asur Krallığı)
10) M.Ö. 1. Binde Mezopotamya (Yeni Asur Krallığı)
11) M.Ö. 1. Binde Mezopotamya (Yeni Babil Devleti)
12) M.Ö. 1. Binde Mezopotamya (Yeni Babil Devleti)
13) Din
14) Yazı Diller ve Edebiyat
15) Genel Değerlendirme
16) Yarıyıl sonu sınavı

Önerilen/İstenen Ders Kaynakları

1- Köroğlu, Kemalettin, Eski Mezopotamya Tarihi, İstanbul, 2006.
2- Kramer, Samuel, Tarih Sümer’de Başlar, Ankara, 1996.
3- Van de Mieroop, Marc, Antik Yakındoğu’nun Tarihi, Ankara, 2006.
4- ECO, Umberto (Ed.), Antik Yakındoğu, İstanbul, 2018.

Planlanan Öğrenim Faaliyetleri Ve Eğitim Yöntemi

1) Anlatım
2) Soru-Cevap


Değerlendirme Yöntemi ve Ölçütleri

Ara Sınav Notunun Başarıya Oranı

40%

Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı

60%

Toplam

100%

Dersin Eğitim Dili

Türkçe

Mesleki Uygulama

İstenmemekte