>
Dersin Adı Dersin Kodu Dersin Türü Dersin Düzeyi Dersin Yılı Dersin Verildiği Dönem AKTS Kredisi
Türk Kültür Tarihi TAR259 Zorunlu Lisans 2 Güz 3

Öğretim Elemanı Adı

Prof. Dr. İbrahim ŞİRİN
Dr. Öğr. Üyesi Sema ORSOY

Dersin Öğrenme Kazanımları

1) İslami dönem öncesi Türklerde ekonomik yapıyı tanımlar.
2) İslami dönem öncesi Türklerde geçim kaynaklarını tanır.
3) İslami dönem öncesi Turklerde kültürel yapıyı tanımlar.
4) İslami dönem öncesi Türklerde askeri yapıyı açıklar.
5) Türk kültürünün gelişimini değerlendirir.

Program Yeterliliği İlişkisi

  Program Yeterlilikleri
1
Öğrenme Kazanımları
1 Yüksek
2 Yüksek
3 Yüksek
4 Yüksek
5 Yüksek

Eğitim Şekli

Yüz Yüze

Ön Koşullar, Diğer Koşullar

Yok

Önerilen Destekleyici Dersler

Türkçe

Dersin İçeriği

Öncelikle kültürün ne olduğu kültüre yardımcı olgular, kültürden etkilenen disiplinler, kültür yaşantısının tarihi süreç içinde değişimlerini ve etkileşimlerini kapsamaktadır. Hun, Göktürk ve Uygur dönemlerinde Orta Asya’nın kültürel durumu etraflıca ele alınmaktadır.

Haftalık Ders İzlencesi

1) Dünya Tarihinde Orta Asya - Kültür Tarihinde Orta Asya’nın Rolü - Coğrafi Durum
2) Türk adı, Türk yurdu
3) Sosyal yapı
4) Sosyal yapı
5) Bozkır ekonomisi ve hayvancılık
6) Orta Asya’da tarım, ticaret ve İpek Yolu
7) At yetiştiriciliği ve atın evcilleştirilmesi
8) Ara sınav/Değerlendirme
9) Türk Tarihinin yazılı kaynakları
10) Türk Tarihinin sözlü kaynakları
11) Eski Türklerde ordu
12) Orta Asya’da inanç ve uygulamalar -Yaygın Kültler ve Şamanizm, Budizm, Maniheizm
13) Türklerde evlilik ve ölüm ritüelleri
14) Türk kültüründe renkler ve sayılar
15) Genel değerlendirme
16) Yarıyıl sonu sınavı

Önerilen/İstenen Ders Kaynakları

1- Ögel, Bahaeddin, Türk Kültür Tarihine Giriş, 8 cilt, Kültür Bakanlığı, Ankara, 1978
2- Ögel, Bahaeddin, Türk Mitolojisi, 2 cilt, Türk Tarih Kurumu, 1987
3- Ögel, Bahaeddin, Türk Mitolojisi, 2 cilt, Türk Tarih Kurumu, 1987
4- İzgi, Özkan, Çin Elçisi Wang Yen-te’nın Uygur Seyahatnamesi, Türk Tarih Kurumu, 1989

Planlanan Öğrenim Faaliyetleri Ve Eğitim Yöntemi

1) Tartışma
2) Grup Çalışması
3) Bireysel Çalışma


Değerlendirme Yöntemi ve Ölçütleri

Ara Sınav Notunun Başarıya Oranı

30%

Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı

70%

Toplam

100%

Dersin Eğitim Dili

Türkçe

Mesleki Uygulama

İstenmemekte