>

Sürdürülebilir Bitki Üretim Sistemleri

Biyoloji

Fen - Edebiyat Fakültesi
Lisans
Dersin Adı Dersin Kodu Dersin Türü Dersin Düzeyi Dersin Yılı Dersin Verildiği Dönem AKTS Kredisi
Sürdürülebilir Bitki Üretim Sistemleri BIO223 Seçmeli Lisans 2 Güz 3

Öğretim Elemanı Adı

Dr. Öğr. Üyesi Arda ACEMİ

Dersin Öğrenme Kazanımları

1) Sürdürülebilirlik kavramı hakkında bilgi sahibi olur
2) Sürdürülebilir bitkisel üretim yöntemlerini ve amaçlarını öğrenir
3) Konvansiyonel ve sürdürülebilir bitkisel üretim yöntemlerinin farklarını öğrenir
4) Sürdürülebilir bitkisel üretim yapan tesislerin çalışma prensiplerini anlar
5) Bitkisel üretimde kullanılan doğal büyüme artırıcıları öğrenir

Program Yeterliliği İlişkisi

  Program Yeterlilikleri
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13
Öğrenme Kazanımları
1 Orta Orta Orta Orta Orta Orta Orta Orta Orta Orta Orta Orta Orta
2 Orta Orta Orta Orta Orta Orta Orta Orta Orta Orta Orta Orta Orta
3 Orta Orta Orta Orta Orta Orta Orta Orta Orta Orta Orta Orta Orta
4 Orta Orta Orta Orta Orta Orta Orta Orta Orta Orta Orta Orta Orta
5 Orta Orta Orta Orta Orta Orta Orta Orta Orta Orta Orta Orta Orta

Eğitim Şekli

Yüz Yüze

Ön Koşullar, Diğer Koşullar

Yok

Önerilen Destekleyici Dersler

Bitki Doku Kültürünün Temelleri

Dersin İçeriği

Sürdürülebilirlik kavramı ve geçmişten günümüze bitkisel üretim yöntemleri anlatılır. Konvansiyonel ve sürdürülebilir bitki üretim yöntemlerinin karşılaştırılması yapılır. Sürdürülebilir üretim yöntemleri anlatılır. Yüksek kapasiteli sürdürülebilir bitki üretimi yapan tesislerden örnek videolar gösterilerek üzerine tartışılır.

Önerilen/İstenen Ders Kaynakları

1- Roberts, D. P., & Mattoo, A. K. (2019). Sustainable crop production systems and human nutrition. Frontiers in Sustainable Food Systems, 3. https://doi.org/10.3389/fsufs.2019.00072
2- Imadi, S.R., Shazadi, K., Gul, A., Hakeem, K.R. (2016). Sustainable Crop Production System. In: Hakeem, K., Akhtar, M., Abdullah, S. (eds) Plant, Soil and Microbes. Springer, Cham. https://doi.org/10.1007/978-3-319-27455-3 6
3- World Wildlife Fund (WWF), “Indoor Soilless Farming: Phase I: Examining the industry and impacts of controlled environment agriculture”, https://c402277.ssl.cf1.rackcdn.com/publications/1340/files/original/WWW SoilessAg Phase1 Final Report Full 051320.pdf

Planlanan Öğrenim Faaliyetleri Ve Eğitim Yöntemi

1) Anlatım
2) Soru-Cevap
3) Örnek Olay


Değerlendirme Yöntemi ve Ölçütleri

Ara Sınav Notunun Başarıya Oranı

40%

Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı

60%

Toplam

100%

Dersin Eğitim Dili

Türkçe

Mesleki Uygulama

İstenmemekte