>

Nesneye Yönelik Analiz ve Tasarım

Bilgisayar Mühendisliği

Mühendislik Fakültesi
Lisans
Dersin Adı Dersin Kodu Dersin Türü Dersin Düzeyi Dersin Yılı Dersin Verildiği Dönem AKTS Kredisi
Nesneye Yönelik Analiz ve Tasarım BLM414 Seçmeli Lisans 4 Bahar 5

Öğretim Elemanı Adı

Dr. Öğr. Üyesi Fidan KAYA GÜLAĞIZ
Prof. Dr. Ahmet SAYAR
Doç. Dr. Pınar ONAY DURDU
Dr. Öğr. Üyesi Hikmetcan ÖZCAN

Dersin Öğrenme Kazanımları

1) Nesneye yönelik analiz ve tasarım kavramlarını açıklar
2) Birleşik süreç ile tekrarlamalı yazılım geliştirme sürecine göre yazılım geliştirmeyi gerçekleştirir
3) Gereksinim analizi yaparken kullanım durumlarını kullanır
4) UML içerisindeki çeşitli modelleme tekniklerini kullanır
5) Farklı tasarım örüntülerini (yaratım, yapısal ve davranış örüntüleri) uygular

Program Yeterliliği İlişkisi

  Program Yeterlilikleri
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12
Öğrenme Kazanımları
1   Düşük Düşük     Yüksek         Düşük  
2           Yüksek         Düşük  
3           Yüksek         Düşük  
4   Orta Orta     Yüksek         Düşük  
5   Orta Orta     Yüksek         Düşük  

Eğitim Şekli

Yüz Yüze

Ön Koşullar, Diğer Koşullar

Yok

Önerilen Destekleyici Dersler

Yazılım Proje Yönetimi

Dersin İçeriği

Nesneye yönelik analiz ve tasarıma giriş, Birleşik Süreç (unified process) ile tekrarlamalı geliştirme, Kullanım Durumları ile gereksinim analizi, Sorumluluğa dayalı tasarım, Dörtlü Çete Tasarım örüntüleri, Birleşik Modelleme Dili (UML)

Haftalık Ders İzlencesi

1) Giriş
2) • Yazılım Kalitesi • İş Analisti
3) • Yazılım Mühendisliği Süreç Modelleri • İş Nesneye Yönelik Modelleme
4) • BT İş Analisti • İş analistinin nesneye yönelik perspektifi
5) • Yazılım Modelleme ve UML giriş
6) •İş Nesneye Yönelik Modelleme - Başlangıç – 1 Sistem Kullanım Durum Diyagramlarıı
7) •İş Nesneye Yönelik Modelleme - Başlangıç – 2: Durum Diyagramları
8) Ara sınav/Değerlendirme
9) •İş Nesneye Yönelik Modelleme - Keşif - 1:Davranış analizi
10) •İş Nesneye Yönelik Modelleme - Keşif - 2:Durum (state) davranışını tanımlama
11) •İş Nesneye Yönelik Modelleme - Keşif – 3 : Yapısal Çözümleme - Sınıf diyagramları
12) • Sınıf diyagramını iyileştirme • İşbirliği ve İletişim Diyagramları • Sistem ardışıl diyagramları
13) •Sınıf diyagramını iyileştirme :Statik ve dinamik model ilişkisi
14) •UML Genel Tekrar
15) Tasarım örüntüleri
16) Yarıyıl sonu sınavı

Önerilen/İstenen Ders Kaynakları

1- Applying UML and Patterns: An Introduction to Object-Oriented Analysis and Design and the Unified Process (3rd Ed.)”, Craig Larman, Prentice Hall PTR, 2004

Planlanan Öğrenim Faaliyetleri Ve Eğitim Yöntemi

1) Anlatım
2) Benzetim
3) Örnek Olay
4) Problem Çözme
5) Proje Temelli Öğrenme


Değerlendirme Yöntemi ve Ölçütleri

Proje Notunun Başarıya Oranı

30%

Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı

70%

Toplam

100%

Dersin Eğitim Dili

Türkçe

Mesleki Uygulama

İstenmemekte