>
Dersin Adı | Dersin Kodu | Dersin Türü | Dersin Düzeyi | Dersin Yılı | Dersin Verildiği Dönem | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|---|
Nesneye Yönelik Analiz ve Tasarım | BLM414 | Seçmeli | Lisans | 4 | Bahar | 5 |
Dr. Öğr. Üyesi Fidan KAYA GÜLAĞIZ
Prof. Dr. Ahmet SAYAR
Doç. Dr. Pınar ONAY DURDU
Dr. Öğr. Üyesi Hikmetcan ÖZCAN
1) Nesneye yönelik analiz ve tasarım kavramlarını açıklar
2) Birleşik süreç ile tekrarlamalı yazılım geliştirme sürecine göre yazılım geliştirmeyi gerçekleştirir
3) Gereksinim analizi yaparken kullanım durumlarını kullanır
4) UML içerisindeki çeşitli modelleme tekniklerini kullanır
5) Farklı tasarım örüntülerini (yaratım, yapısal ve davranış örüntüleri) uygular
Program Yeterlilikleri | |||||||||||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | ||
Öğrenme Kazanımları | |||||||||||||
1 | Düşük | Düşük | Yüksek | Düşük | |||||||||
2 | Yüksek | Düşük | |||||||||||
3 | Yüksek | Düşük | |||||||||||
4 | Orta | Orta | Yüksek | Düşük | |||||||||
5 | Orta | Orta | Yüksek | Düşük |
Yüz Yüze
Yok
Yazılım Proje Yönetimi
Nesneye yönelik analiz ve tasarıma giriş, Birleşik Süreç (unified process) ile tekrarlamalı geliştirme, Kullanım Durumları ile gereksinim analizi, Sorumluluğa dayalı tasarım, Dörtlü Çete Tasarım örüntüleri, Birleşik Modelleme Dili (UML)
1- Applying UML and Patterns: An Introduction to Object-Oriented Analysis and Design and the Unified Process (3rd Ed.)”, Craig Larman, Prentice Hall PTR, 2004
1) Anlatım
2) Benzetim
3) Örnek Olay
4) Problem Çözme
5) Proje Temelli Öğrenme
Proje Notunun Başarıya Oranı |
30% |
---|---|
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı |
70% |
Toplam |
100% |
Türkçe
İstenmemekte