>
Dersin Adı | Dersin Kodu | Dersin Türü | Dersin Düzeyi | Dersin Yılı | Dersin Verildiği Dönem | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|---|
Etkileşimli Sistem Tasarımı | BLM437 | Seçmeli | Lisans | 4 | Güz | 5 |
Doç. Dr. Pınar ONAY DURDU
1) Etkileşimli sistem tasarımına kullanıcı merkezli tasarım prensiplerini uygular
2) Algı ve biliş prensiplerini uygular
3) Görsel tasarım prensiplerini uygular
4) Hızlı prototipleme için teknikleri kullanır ve arayüz alternatiflerini değerlendirir (düşük ve yüksek uygun prototipler ile)
5) Kontrollü deney yapıp çözümleyebilir
Program Yeterlilikleri | |||||||||||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | ||
Öğrenme Kazanımları | |||||||||||||
1 | Yüksek | Yüksek | |||||||||||
2 | Yüksek | Yüksek | |||||||||||
3 | Yüksek | Orta | Yüksek | ||||||||||
4 | Yüksek | Orta | Yüksek | Yüksek | |||||||||
5 | Yüksek | Yüksek |
Yüz Yüze
Yok
BLM 308 Yazılım Mühendisliği
İBE’nin temelleri, etkileşim tasarımı, kullanıcı-merkezli tasarım, algı ve hafıza, navigasyon, görev analizi, tasarım ilkeleri, tekrarlı tasarım döngüsü, kullanıcı deneyleri, geleceğe dönük tasarım prensipleri.
1- Çağıltay, K. (2018). İnsan Bilgisayar Etkileşimi ve Kullanılabilirlik Mühendisliği: Teoriden Pratiğe, 2. Basım, ODTÜ Geliştirme Vakfı Yayıncılık, Ankara
2- Preece, J., et. al., 2011, Interaction Design: beyond human-computer interaction, third edition, Wiley
3- Barnum, C.M. (2002). Usability Testing and Research. New York : Longman
1) Anlatım
2) Örnek Olay
3) Problem Çözme
4) Proje Temelli Öğrenme
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarıya Oranı |
60% |
||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
|
|||||||||||||||
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı |
40% |
||||||||||||||
Toplam | 100% |
Türkçe
İstenmemekte