>
Dersin Adı Dersin Kodu Dersin Türü Dersin Düzeyi Dersin Yılı Dersin Verildiği Dönem AKTS Kredisi
Yazılım Tasarım Kalıpları BLM440 Seçmeli Lisans 4 Bahar 5

Öğretim Elemanı Adı

Dr. Öğr. Üyesi Alpaslan Burak İNNER

Dersin Öğrenme Kazanımları

1) Tasarım kalıbını doğru şekilde sınıflandırabilecek.
2) Tasarım kalıbının amacını belirtebilecek ve UML diyagramını çizebilecek.
3) Tasarım kalıbına iştirak eden parçaların neler olduğunu teşhis edebilecek ve her bir parçanın sorumluluğunu belirtebilecek.
4) Yapısal olarak birbirine benzeyen şablonların farklarını karşılaştırabilecek
5) Birden çok tasarım kalıbını ufak ölçekteki programlama ödevlerinde kullanabilecek.

Program Yeterliliği İlişkisi

  Program Yeterlilikleri
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12
Öğrenme Kazanımları
1           Yüksek         Orta  
2   Yüksek Yüksek     Yüksek            
3   Orta Orta     Orta            
4   Yüksek       Yüksek            
5   Yüksek Yüksek     Yüksek         Yüksek  

Eğitim Şekli

Yüz Yüze

Ön Koşullar, Diğer Koşullar

Yok

Önerilen Destekleyici Dersler

İstenmemekte

Dersin İçeriği

Bu ders yazılımda kullanılan tasarım kalıplarının ana prensiplerini ve bu tasarım kalıplarının yazılım geliştirmedeki uygulanış şekillerini ihtiva eder.

Haftalık Ders İzlencesi

1) Tasarım kalıplarına giriş
2) UML’e Giriş
3) UML gösterimleri ; Kullanım-durum diyagramları, sınıf diyagramları, İlişkiler
4) “Singleton”, “Factory” ve “Abstract Factory” Kalıbı (Oluşturucu)
5) Object Pool ve Builder Kalıbı (Oluşturucu)
6) “Iterator” Kalıbı (Davranışsal)
7) “Observer/Publish-Subscribe” Kalıbı (Davranışsal)
8) Vize
9) “Mediator”, “Chain of Responsibility” ve “Command” Kalıbı (Davranışsal)
10) “Visitor”, “State” Kalıbı (Davranışsal)
11) “Decorator”, “Adapter” ve “Facade” Kalıbı (Yapısal)
12) “Composite” Kalıbı (Yapısal)
13) “Dependency Injection” Kalıbı
14) MVC Kalıbı
15) Repository Kalıbı Repository Pattern
16) Final

Önerilen/İstenen Ders Kaynakları

Planlanan Öğrenim Faaliyetleri Ve Eğitim Yöntemi



Değerlendirme Yöntemi ve Ölçütleri

Ara Sınav Notunun Başarıya Oranı

40%

Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı

60%

Toplam

100%

Dersin Eğitim Dili

Türkçe

Mesleki Uygulama

İstenmemekte