>
Dersin Adı Dersin Kodu Dersin Türü Dersin Düzeyi Dersin Yılı Dersin Verildiği Dönem AKTS Kredisi
Çevresel Remediasyon CEV429 Seçmeli Lisans 4 Güz 5

Öğretim Elemanı Adı

Dr. Öğr. Üyesi Recep Kaya GÖKTAŞ

Dersin Öğrenme Kazanımları

1) Kirleticilerin toprak ve yeraltı suyundaki akıbetini etkileyen süreçleri kavrar.
2) Toprak ve yeraltı suyu kirliliğinin remediasyonu teknolojilerini tanır.
3) Kirleticilerin toprak ve yeraltı suyundaki akıbetlerinin analizi için temel hesaplamaları yapabilir.
4) Remediasyon uygulamalarının potansiyel sonuçlarının analizi için temel hesaplamaları yapabilir.

Program Yeterliliği İlişkisi

  Program Yeterlilikleri
1 2 3 4
Öğrenme Kazanımları
1 Yüksek Düşük    
2 Yüksek Düşük Düşük Düşük
3 Yüksek      
4 Yüksek Yüksek Düşük  

Eğitim Şekli

Yüz Yüze

Ön Koşullar, Diğer Koşullar

Yok

Önerilen Destekleyici Dersler

Matematik I Matematik II Çevre Mikrobiyolojisi Çevre Kimyasının Temel Prensipleri Mühendislik Matematiği Bilgisayar Programlama Organik Kirleticiler İnorganik Kirleticiler Çevre Hidrolojisi Toprak ve Yeraltı Suyu Kirliliği Çevre Modellemesi

Dersin İçeriği

Tehlikeli madde kirliliği ve remediasyon mühendisliği. Yeraltı suyu kirliliği. Yeraltı suyu akışı. Çevresel kirleticilerin özellikleri. Fazlar arası kimyasal dağılımı. Gözenekli ortamda kütle taşınımı. Yeraltında geciktirme. Biyoremediasyon. Kaynak kontrolü. Pompala-ve-arıt sistemleri. Sucul olmayan faz oluşturan sıvıların geri kazanımı. Toprak buharı ekstraksiyonu. Fitoremediasyon.

Haftalık Ders İzlencesi

1) Tehlikeli atık kirliliği ve remediasyon mühendisliği.
2) Yeraltı suyu kirliliği.
3) Yeraltı suyu akışı.
4) Çevresel kirleticilerin doğası.
5) Fazlar arası kimyasal dağılımı.
6) Gözenekli ortamda kütle transferi.
7) Yeraltında retardasyon.
8) Ara Sınav.
9) Biyoremediasyon.
10) Kaynak kontrolü.
11) Pompala-ve-arıt sistemleri.
12) Su fazında olmayan sıvıların geri kazanımı.
13) Toprak buharı ekstraksiyonu.
14) Konuk konuşmacı.
15) Tekrar.
16) Yarıyıl Sonu Sınavı.

Önerilen/İstenen Ders Kaynakları

1- “Practical Design Calculations for Groundwater and Soil Remediation” by Jeff Kuo. (2014)
2- “Chemical Fate and Transport in the Environment.” (1999). Hemond, H.F., Fechner-Levy, E.J.
3- “Applied Hydrogeology.” (2000). Fetter, C.W.
4- “Contaminant Hydrogeology”. 1999. 2nd Edition. C. W. Fetter. Prentice Hall.
5- “Integrated Environmental Modeling: Pollutant Transport, Fate, and Risk in the Environment”. 2005. Anu Ramaswami, Jana B. Milford, Mitchell J. Small. Wiley.
6- “Remediation Engineering: Design Concepts”. 1997. Suthan S. Suthersan
7- “Natural and Enhanced Remediation”. 2001. Suthan S. Suthersan
8- “Practical Handbook of Soil, Vadose Zone, and Ground-water Contamination: Assessment, Prevention, and Remediation”. 2004. 2nd Edition. J. Russell Boulding & Jon S. Ginn. Lewis Publishers.

Planlanan Öğrenim Faaliyetleri Ve Eğitim Yöntemi

1) Anlatım
2) Tartışma
3) Alıştırma ve Uygulama
4) Gösteri
5) Grup Çalışması
6) Örnek Olay
7) Bireysel Çalışma
8) Problem Çözme


Değerlendirme Yöntemi ve Ölçütleri

Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarıya Oranı

70%

 

Sayı

Yüzde

Yarıyıl İçi Çalışmaları

Ara Sınav

1

40%

Ödev

2

40%

Diğer

1

20%

 

Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı

30%

Toplam

100%

Dersin Eğitim Dili

İngilizce

Mesleki Uygulama

İstenmemekte