>
Dersin Adı Dersin Kodu Dersin Türü Dersin Düzeyi Dersin Yılı Dersin Verildiği Dönem AKTS Kredisi
Bilgisayar Programlama CEV208 Zorunlu Lisans 2 Bahar 5

Öğretim Elemanı Adı

Dr. Öğr. Üyesi Recep Kaya GÖKTAŞ

Dersin Öğrenme Kazanımları

1) Temel düzeyde bilgisayar programlama bilgi ve becerileri edinir.
2) Bilgisayar programlamayı çevre mühendisliği problemlerinin çözümünde araç olarak kullanma becerisi geliştirir.
3) Sayısal hesaplama yöntemlerini giriş düzeyinde tanır.

Program Yeterliliği İlişkisi

  Program Yeterlilikleri
1 2 3 4
Öğrenme Kazanımları
1 Orta Yüksek Orta  
2 Yüksek Yüksek Yüksek  
3 Orta Düşük    

Eğitim Şekli

Yüz Yüze

Ön Koşullar, Diğer Koşullar

1) Matematik I Dersini başarı ile tamamlamak.

Önerilen Destekleyici Dersler

Matematik I Matematik II Fizik I Fizik II Mühendislik Matematiği Lineer Cebir

Dersin İçeriği

Bilgisayar ve programlamaya giriş. Python programlama diline giriş. Değişkenler ve temel veri yapıları. Fonksiyonlar. Koşullu ifadeler. Döngüler. Tekrarlama. Nesneye yönelik programlama. İyi programlama teknikleri. Hata giderimi. Veri okuma ve yazma. Görselleştirme ve grafik çizme. Paralel hesaplama. Sayısal yöntemlere giriş.

Haftalık Ders İzlencesi

1) Bilgisayar ve programlamaya giriş. Python'un temelleri.
2) Değişkenler ve temel veri yapıları.
3) Fonksiyonlar.
4) Koşullu ifadeler.
5) Döngüler.
6) Tekrarlama.
7) Nesneye yönelik programlama.
8) Ara Sınav.
9) Karmaşıklık.
10) Sayıların gösterimi.
11) İyi programlama teknikleri ve hata giderimi.
12) Veri okuma ve yazma.
13) Görselleştirme ve grafik çizme.
14) Sayısal programlama.
15) Sayısal programlama.
16) Yarıyıl Sonu Sınavı.

Önerilen/İstenen Ders Kaynakları

1- “A Primer on Scientific Programming with Python, 2nd Edition” by Hans Petter Langtangen. Springer.
2- “Python Programming for the Absolute Beginner, 3rd Edition” by Michael Dawson. (2010). Course Technology, Cengage Learning (available at the KOÜ Library in electronic format)
3- “Python for Informatics: Exploring Information” by Charles Severance. (available free online at http://www.pythonlearn.com/book.php)
4- “Think Python: How to Think Like a Computer Scientist” by Allen B. Downey. Green Tea Press. (available online under the GNU Free Documentation License)
5- “Beginning Python®: Using Python 2.6 and Python 3.1” by James Payne. 2010. Wrox. (available at the KOÜ Library in electronic format)
6- “Python Programming: An Introduction to Computer Science” 2nd Ed. by John M. Zelle. 2010. Franklin, Beedle and Associates Inc. (available at the KOÜ library)
7- “Non-Programmer's Tutorial for Python 3”. (Wikibooks)

Planlanan Öğrenim Faaliyetleri Ve Eğitim Yöntemi

1) Anlatım
2) Alıştırma ve Uygulama
3) Gösteri
4) Grup Çalışması
5) Örnek Olay
6) Laboratuvar/Çalıştay
7) Bireysel Çalışma
8) Problem Çözme
9) Proje Temelli Öğrenme


Değerlendirme Yöntemi ve Ölçütleri

Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarıya Oranı

70%

 

Sayı

Yüzde

Yarıyıl İçi Çalışmaları

Ara Sınav

1

30%

Ödev

2

30%

Laboratuvar

1

15%

Proje

1

15%

Diğer

1

10%

 

Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı

30%

Toplam

100%

Dersin Eğitim Dili

İngilizce

Mesleki Uygulama

İstenmemekte