>

Yapay Sinir Ağları ve Uygulamaları

Elektrik Mühendisliği

Mühendislik Fakültesi
Lisans
Dersin Adı Dersin Kodu Dersin Türü Dersin Düzeyi Dersin Yılı Dersin Verildiği Dönem AKTS Kredisi
Yapay Sinir Ağları ve Uygulamaları MEL322 Seçmeli Lisans 3 Bahar 4

Öğretim Elemanı Adı

Doç. Dr. Mehmet Zeki BİLGİN
Dr. Öğr. Üyesi Esra KANDEMİR BEŞER

Dersin Öğrenme Kazanımları

1) Yapay Sinir Ağı Yapılarını Tanır
2) İstenilen yapay sinir ağını Yapılandırır
3) İleri Beslemeli YSA' ları programlayabilir.
4) İleri beslemeli ağlara Geriye Yayılım Algoritmasını uygular
5) Sistem modellemede Yapay Sinir Ağlarını kullanır
6) Sistem Kontrolünde Yapay Sinir Ağlarını kullanır.

Program Yeterliliği İlişkisi

  Program Yeterlilikleri
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
Öğrenme Kazanımları
1 Düşük Düşük     Orta   Orta Yüksek   Düşük
2 Düşük Düşük     Düşük   Orta Yüksek   Düşük
3 Düşük Düşük     Düşük   Orta Yüksek   Düşük
4 Düşük Düşük     Düşük   Orta Yüksek   Orta
5 Düşük Düşük     Düşük   Orta Yüksek Düşük Yüksek
6 Düşük Düşük     Yüksek   Yüksek Yüksek Orta Yüksek

Eğitim Şekli

Yüz Yüze

Ön Koşullar, Diğer Koşullar

Yok

Önerilen Destekleyici Dersler

Bilgisayar Programlamaya Giriş

Dersin İçeriği

Giriş, Yapay Sinir Ağları (YSA)' nın Temelleri, Hücre Yapısı ve Aktivasyon Fonksiyonları, Basit İdrak Yapısı, Adaline ve Medaline Yapıları, Çok Tabakalı İleri Beslemeli Sinir Ağları, Geriye Yayılım Algoritması, Kendi Kendini Organize Eden Sistemler, Radyal Temelli Fonksiyonlar, Dinamik Sistemler ve Yinelemeli Sinir Ağları, Sistem Tanımada YSA'lar, YSA'ları ile Kontrol; Uygulamalar: Dinamik Sistemlerin Modellenmesi, Gözlemlenmesi ve Kestirimi. Elektrik Sistemlerinde YSA Kullanımı, Neuro-Fuzzy Sistemlere Giriş.

Önerilen/İstenen Ders Kaynakları

Planlanan Öğrenim Faaliyetleri Ve Eğitim Yöntemi



Değerlendirme Yöntemi ve Ölçütleri

Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarıya Oranı

70%

 

Sayı

Yüzde

Yarıyıl İçi Çalışmaları

Ödev

1

30%

Sunum/Seminer Hazırlama

1

70%

 

Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı

30%

Toplam

100%

Dersin Eğitim Dili

Türkçe

Mesleki Uygulama

İstenmemekte