>
Dersin Adı Dersin Kodu Dersin Türü Dersin Düzeyi Dersin Yılı Dersin Verildiği Dönem AKTS Kredisi
Alternatif Enerji Kaynakları MEL345 Seçmeli Lisans 3 Güz 4

Öğretim Elemanı Adı

Dr. Öğr. Üyesi Gül KURT
Dr. Öğr. Üyesi Necmi Cemal ÖZDEMİR
Dr. Öğr. Üyesi Erdal Mustafa YEĞİN

Dersin Öğrenme Kazanımları

1) Yenilenebilir enerji kaynaklarını tanır.
2) Rüzgardan elektrik enerjisi üretimini kavrar.
3) Güneş enerjisinden elektrik enerjisi üretimini kavrar.
4) Jeotermal enerjiden elektrik enerjisi üretimini kavrar.
5) Küçük güçlü santrallerden elektrik enerjisi üretim olanaklarını değerlendirir.

Program Yeterliliği İlişkisi

  Program Yeterlilikleri
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
Öğrenme Kazanımları
1 Orta Orta Düşük Düşük Düşük Orta Orta      
2 Yüksek Orta Orta Orta Düşük Düşük       Düşük
3 Yüksek Orta Orta Orta Düşük Düşük       Düşük
4 Yüksek Orta Orta Orta Düşük Düşük       Düşük
5 Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Düşük Orta   Orta Orta

Eğitim Şekli

Yüz Yüze

Ön Koşullar, Diğer Koşullar

Yok

Önerilen Destekleyici Dersler

Eelkrtik tesisleri

Dersin İçeriği

Güneş Enerjisi, Rüzgar Enerjisi, Jeotermal Enerji, Hidrolektrik Enerjisi, Küçük hidrolektrik Enerji, Bio-kütle, Nükleer Enerji, Jeotremal Enerji.

Haftalık Ders İzlencesi

1) Alternatif enerji kaynaklarına giriş
2) Türkiyenin enerji üretiminin kaynaklara göre dağılımı
3) Rüzgar Enerjisi
4) Rüzgar enerjisi maliyetleri
5) Güneş enerjisi
6) Güneş enerjisi maliyetleri
7) Hibrit enerji sistemleri
8) Ara sınav
9) jeotermal enerji maliyetleri
10) Hidroelektrik enerji
11) küçük hidroelektik santraller
12) hidroelektrik enerji maliyetleri
13) lisans alma mevzuatı
14) enerji verimliliği
15) kayıp kaçak
16) Yarıyıl sonu sınavı

Önerilen/İstenen Ders Kaynakları

Planlanan Öğrenim Faaliyetleri Ve Eğitim Yöntemi

1) Anlatım
2) Alıştırma ve Uygulama
3) Benzetim
4) Laboratuvar/Çalıştay
5) Proje Temelli Öğrenme


Değerlendirme Yöntemi ve Ölçütleri

Ara Sınav Notunun Başarıya Oranı

40%

Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı

60%

Toplam

100%

Dersin Eğitim Dili

Türkçe

Mesleki Uygulama

İstenmemekte