>
Dersin Adı Dersin Kodu Dersin Türü Dersin Düzeyi Dersin Yılı Dersin Verildiği Dönem AKTS Kredisi
Statik Anahtarlama Devreleri MEL456 Seçmeli Lisans 4 Bahar 4

Öğretim Elemanı Adı

Prof. Dr. Nurettin ABUT

Dersin Öğrenme Kazanımları

1) Temel anahtarlama sorunu ve çözüm yöntemleri Statik anahtarlama elemanları Anahtarlama uygulamaları ve kontrol
2) Yarıiletken tek ve iki yönlü anahtar uygulamaları
3) Statik anahtarlarla evirici devre tasarımı ve kontrolü

Program Yeterliliği İlişkisi

  Program Yeterlilikleri
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
Öğrenme Kazanımları
1 Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Orta Orta Orta Orta Orta Orta
2 Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Orta Orta Orta Orta Orta Orta
3 Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Orta Orta Orta Orta Orta Orta

Eğitim Şekli

Yüz Yüze

Ön Koşullar, Diğer Koşullar

1) Güç Elektroniği Dersini başarı ile tamamlamak.

Önerilen Destekleyici Dersler

Temel Elektroteknik, Matematik Analiz (4 işlem, karmaşık sayılar, trigonometri, lineer cebir, matrisler, determinantlar, integral, türev, seriler ve Diferansiyel Denklem çözümleri), Elektrik Devre Teorisi, Elektrik Devre Analizi, Elektronik Devreler, Lojik, Bilgisayar programları, otomatik kontrol, sayısal analiz, Güç Elektroniği.

Dersin İçeriği

Elektrik gücünün temel anahtarlama sorunları, ideal anahtarlama, DA ve AA anahtarlama düzenleri, anahtarlama düzenlerinin motor denetimlerine uygulanması, Tek fazlı ve üç fazlı devrelerde anahtarlama denetimleri, AA ayarlayıcılar. Eviriciler. Tek ve üç fazlı eviriciler ve uygulama örnekleri, eviricilerin DGA v.b. yöntemlerle denetimi, Doğrudan frekans dönüştürücüler, Tek fazlı AA motorlar ve asenkron motor denetim uygulamaları.

Önerilen/İstenen Ders Kaynakları

Planlanan Öğrenim Faaliyetleri Ve Eğitim Yöntemi



Değerlendirme Yöntemi ve Ölçütleri

Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarıya Oranı

40%

 

Sayı

Yüzde

Yarıyıl İçi Çalışmaları

Ara Sınav

1

60%

Sunum/Seminer Hazırlama

1

20%

Uygulama

1

20%

 

Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı

60%

Toplam

100%

Dersin Eğitim Dili

Türkçe

Mesleki Uygulama

İstenmemekte