>
Dersin Adı Dersin Kodu Dersin Türü Dersin Düzeyi Dersin Yılı Dersin Verildiği Dönem AKTS Kredisi
Anten Temelleri MEH511 Seçmeli Lisans 3 Güz 5

Öğretim Elemanı Adı

Prof. Dr. Gonca ÇAKIR
Prof. Dr. Alp Oral SALMAN
Doç. Dr. Mehmet DAL

Dersin Öğrenme Kazanımları

1) Temel anten parametrelerini hesaplayabilecekler
2) Anten dizilerini ve mikroşerit antenlerin tasarımını yapabilecek yetiyi kazanacaklar,
3) Açıklık antenlerin çalışma prensiplerini anlayacaklar
4) Geniş bantlı antenleri nerede ve ne zaman kullanmaları gerektiğini öğrenecekler

Program Yeterliliği İlişkisi

  Program Yeterlilikleri
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12
Öğrenme Kazanımları
1   Düşük   Düşük     Yüksek     Düşük Düşük Düşük
2   Düşük   Düşük     Yüksek     Düşük Düşük Düşük
3   Düşük   Düşük     Yüksek     Düşük Düşük Düşük
4   Düşük   Düşük     Yüksek     Düşük Düşük Düşük

Eğitim Şekli

Yüz Yüze

Ön Koşullar, Diğer Koşullar

1) Elektromagnetik Dalga Teorisi Dersini başarı ile tamamlamak.

Önerilen Destekleyici Dersler

Elektromanyetik Dalga Teorisi

Dersin İçeriği

Temel Anten Parametreleri, Işıma İntegralleri, Doğrusal Çubuk Antenler, Halka Antenler, Anten Dizileri, Geniş Bantlı Antenler, Açıklık Antenler, Horn Antenler, Mikroşerit Antenler, Yansıtıcı Antenler.

Haftalık Ders İzlencesi

1) Radyo dalgaları ile haberleşme
2) Antenlerin temel parametreleri: ışıma eğrisi, yönlendirme kazancı, polarizasyon, kazanç
3) Antenlerin temel parametreleri: ışın genişliği, verim, radyasyon direnci, etkin açıklık
4) Radyasyon integralleri
5) Doğrusal tel antenler
6) Dipol ve monopol
7) Çember antenler
8) Ara Sınav
9) Doğrusal anten dizileri
10) EMC Antenleri
11) Açıklık antenler. Horn anten
12) Mikrodalga ve milimetrik dalga yayılımı
13) Mikroşerit Antenler
14) Yansıtıcı Antenler
15) Yansıtıcı antenler
16) Final sınavı

Önerilen/İstenen Ders Kaynakları

1- A. Balanis, “Antenna Theory: Analysis and Design”, Wiley, 1997.
2- W. L Stutzman and G. A. Thiele, "Antenna Theory and Design", Wiley, 1998.

Planlanan Öğrenim Faaliyetleri Ve Eğitim Yöntemi

1) Anlatım
2) Soru-Cevap
3) Tartışma
4) Model Yapma
5) Grup Çalışması
6) Bireysel Çalışma
7) Problem Çözme


Değerlendirme Yöntemi ve Ölçütleri

Ara Sınav Notunun Başarıya Oranı

40%

Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı

60%

Toplam

100%

Dersin Eğitim Dili

Türkçe

Mesleki Uygulama

İstenmemekte