>
Dersin Adı Dersin Kodu Dersin Türü Dersin Düzeyi Dersin Yılı Dersin Verildiği Dönem AKTS Kredisi
Stratejik Pazarlama Yönetimi MEN402 Zorunlu Lisans 4 Bahar 4

Öğretim Elemanı Adı

Prof. Dr. Gülşen AKMAN

Dersin Öğrenme Kazanımları

1) Stratejik yönetim kavramlarını tanmlar
2) Stratejik planlamanın nasıl uygulandığını açıklar
3) İşletme ve rekabet stratejileri türlerini açıklar SWOT analizini oluşturur Stratejik yönetim uygulamaları kullanır
4) Stratejik pazarlama yönetimi uygulamalarını tanımlar ve uygular
5) Pazarlama karması bileşenleri-Mal, fiyat, dağıtım ve tutundurma- konularında işletmelerin uygulayabileceği politikalar, stratejiler ve yöntemleri açıklar
6) Mal politikaları ve stratejileri,

Program Yeterliliği İlişkisi

  Program Yeterlilikleri
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11
Öğrenme Kazanımları
1 Düşük                    
2 Orta                    
3 Orta                    
4 Orta                    
5 Düşük                    
6 Düşük                    

Eğitim Şekli

Yüz Yüze

Ön Koşullar, Diğer Koşullar

Yok

Önerilen Destekleyici Dersler

İstenmemekte

Dersin İçeriği

Bu ders,Strateji ve Stratejik Yönetim ile ilgili temel kavramları, stratejik yönetim prosesi, SWOT analizi ,Strateji formulasyonu, Stratejik planlama süreci, Stratejik Yönetimde Örnek Uygulamalar. Pazarlama yönetimi, Kapsamı, Uygulamaları, 4P, Dağıtım Kanalları, Pazarda Rekabet Stratejileri, Araştırma Tekniği ve Türleri, Fonksiyonel İlişkileri ve Genel Konuları kapsar

Haftalık Ders İzlencesi

1) Stratejik Yönetim Kavramı Ve Özellikleri, Stratejinin Benzer Kavramlarla İlişkisi
2) Stratejik Yönetim Süreci ve Unsurları, Stratejik Planlama Süreci
3) İç Çevre Analizi, İşletme analizi , Dış çevre analizi (Genel çevre ve sektör analizi), kullanılan yöntemler (SWOT analizi,PEST analizi)
4) İşletme Stratejilerine Genel Bir Bakış / İşletme Tepe Yönetimi Düzeyinde Geliştirilen Stratejiler / İşletme Düzeyinde Geliştirilen Stratejiler / Fonksiyonel Bölümlerde Geliştirilen Stratejiler /
5) Strateji Seçiminde Portföy Analizleri, Balanced scorecard ve Hoshin kanri
6) Rekabet stratejileri
7) Stratejilerin uygulanmasında kullanlan teknikler
8) Ara sınav/Değerlendirme
9) Stratejilerin seçimi ve uygulanması
10) Strateji pazarlama yönetimi- temel kavramlar- pazarlama stratejileri
11) Pazarlamada stratejik yaklaşımlar. Büyüme ve rekabet stratejileri. stratejik pazarlama yönetimi kavramı. İşletme stratejileri ve stratejik pazarlama planlaması
12) Pazarlama karması (fiyat, tutundurma, dağıtım ve ürün)
13) Pazarlama karması(fiyat, turundurma, dağıtım ve ürün)
14) Örnek Olay İncelemesi-Öğrenci sunumları
15) Örnek Olay İncelemesi-Öğrenci sunumları
16) Yarıyıl sonu sınavı

Önerilen/İstenen Ders Kaynakları

1- Hamdi İslamoğlu (2010), Pazarlama Yönetimi (Stratejik Yaklaşım), Beta BAsım Yayın

Planlanan Öğrenim Faaliyetleri Ve Eğitim Yöntemi

1) Anlatım
2) Soru-Cevap
3) Tartışma
4) Grup Çalışması
5) Beyin Fırtınası
6) Örnek Olay


Değerlendirme Yöntemi ve Ölçütleri

Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarıya Oranı

30%

 

Sayı

Yüzde

Yarıyıl İçi Çalışmaları

Ara Sınav

1

50%

Ödev

1

35%

Sunum/Seminer Hazırlama

1

15%

 

Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı

70%

Toplam

100%

Dersin Eğitim Dili

Türkçe

Mesleki Uygulama

İstenmemekte