>
Dersin Adı Dersin Kodu Dersin Türü Dersin Düzeyi Dersin Yılı Dersin Verildiği Dönem AKTS Kredisi
İş Ölçümleme Teknikleri MEN412 Seçmeli Lisans 4 Bahar 5

Öğretim Elemanı Adı

Prof. Dr. Nilgün FIĞLALI

Dersin Öğrenme Kazanımları

1) Standart zaman kavramını ve kullanım alanlarını tanır.
2) İş ölçüm yöntemlerini ve farklarını değerlendirir.
3) Önceden belirlenmiş zaman sistemleri yönteminin avataj ve dezavantajlarını değerlendirir.
4) Elle ve el-kol sistemi ile yapılan hareketleri tanır
5) Görüş ile ilgili ve vücut hareketlerini tanır
6) Standart zaman belirlemde Önceden belirlenmiş zaman sistemlerini kullanır.

Program Yeterliliği İlişkisi

  Program Yeterlilikleri
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11
Öğrenme Kazanımları
1 Orta Yüksek Yüksek Yüksek Orta Yüksek Yüksek Düşük Düşük Orta Orta
2 Düşük Yüksek Yüksek Yüksek Orta Orta Orta Düşük Düşük Orta Orta
3 Düşük Orta Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Orta Düşük Düşük Düşük Düşük
4   Orta Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek   Düşük   Düşük Düşük
5   Orta Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek   Düşük   Düşük Düşük
6 Orta Orta Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Düşük Düşük Orta Orta

Eğitim Şekli

Yüz Yüze

Ön Koşullar, Diğer Koşullar

Yok

Önerilen Destekleyici Dersler

İş Etüdü

Dersin İçeriği

Bu ders,iş ölçümlemenin önemi ve kullanım alanları, iş ölçümleme yöntemleri, subjektif yöntemler, iş örneklemesi, kronometraj yöntemi, önceden belirlenmiş zaman sistemleri: yapısı, tarihsel gelişimi, avantaj ve dezavantajları, diğer yöntemlerle karşılaştırılması, önceden belirlenmiş zaman sistemleri, uygulama ve örneklerini kapsar.

Haftalık Ders İzlencesi

1) İş ölçümleme ve standart zamanların önemi ve kullanım alanları
2) İş ölçümleme yöntemleri ve farkları: Subjektif yöntemler, İş örneklemesi, Kronometraj yöntemi
3) Önceden belirlenmiş zaman sistemleri: yapısı, tarihsel gelişimi
4) Önceden belirlenmiş zaman sistemleri: avantaj ve dezavantajları, diğer yöntemlerle karşılaştırılması
5) Elle yapılan temel hareketler: Uzanmak
6) Elle yapılan temel hareketler: Tutmak
7) Elle yapılan temel hareketler: Taşımak
8) Ara sınav/Değerlendirme
9) Elle yapılan temel hareketler: Yerleştirmek, Bırakmak
10) El-kol sistemi hareketleri: Ayırmak, Bastırmak, Döndürmek
11) Görüş Fonksiyonları
12) Vücut Eksenini Kaydırmadan Yapılan Hareketler
13) Vücut Eksenini Kaydırarak veya Eğerek Yapılan Hareketler
14) Uygulama ve örnekler
15) Uygulamalar ve örnekler
16) Yarıyıl sonu sınavı

Önerilen/İstenen Ders Kaynakları

1- Akal, Z, (2001), İş Etüdü, MPM Yayınları, Ankara
2- Aşıcı,Ö; İş Etüdü,Ege Üniversitesi Yayınları,2001
3- Zandin, K. B. (2003). Most Work Measurement Systems, 3th Edition, CRC
4- Pamir,C; İş Etüdü,Anadolu Üniversitesi Yayınları,2003
5- Kaynak kitaplar

Planlanan Öğrenim Faaliyetleri Ve Eğitim Yöntemi

1) Anlatım
2) Tartışma
3) Alıştırma ve Uygulama
4) Problem Çözme
5) Proje Temelli Öğrenme


Değerlendirme Yöntemi ve Ölçütleri

Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarıya Oranı

40%

 

Sayı

Yüzde

Yarıyıl İçi Çalışmaları

Ara Sınav

1

75%

Ödev

1

25%

 

Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı

60%

Toplam

100%

Dersin Eğitim Dili

Türkçe

Mesleki Uygulama

İstenmemekte