>
Dersin Adı Dersin Kodu Dersin Türü Dersin Düzeyi Dersin Yılı Dersin Verildiği Dönem AKTS Kredisi
Sulama-kurutma INS450 Seçmeli Lisans 4 Bahar 4

Öğretim Elemanı Adı

Prof. Dr. Mücahit OPAN

Dersin Öğrenme Kazanımları

1) Sulama ve Drenaj kanallarının kapasite tayini, optimum boyutlanması,sanat yapılarının insaası, ekonomik boyutlandırma esasları vemaliyetlerinin belirlenmesi.

Program Yeterliliği İlişkisi

  Program Yeterlilikleri
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11
Öğrenme Kazanımları
1 Düşük                    

Eğitim Şekli

Yüz Yüze

Ön Koşullar, Diğer Koşullar

Yok

Önerilen Destekleyici Dersler

yok

Dersin İçeriği

Genel tanımlar, amaçlar ve su ihtiyaçlarının belirlenmesi , Toprak ve bitki hakkında sulama konusu ile ilgili bilgilerin verilmesi , Sulama kayıpları ve verimi, sulama suyunun özellikleri konularının anlatılması , Bitki su ihtiyacını belirleme yöntemlerinin verilmesi; su dagıtma ve isletme metotlarına giris yapılması , İşletme metotlarından sürekli besleme ve istek yöntemlerinin verilmesi , Rotasyon ve birim alan-birim su metotlarının anlatılması , İşletme metotları ile ilgili karsılastırmalı uygulamalar yapılması , İşletme metotları ile ilgili karsılastırmalı uygulamalar yapılması , Kanaletli sulama sistemlerinin anlatılması , Su verme metotları ve bunlarla ilgili kriterlerin verilmesi , Sulama kurutma agı içinde bulunan ana elemanlar ve sanat yapıları hakkında bilgiler verilmesi , Kurutma hakkında bilgiler verilmesi, drenaj debisinin belirlenmesi ve yüzeysel kurutma yönteminin anlatılması , Yeraltı drenajı konusunun anlatılması ve en uygun boyutlandırmaya yönelik uygulamaların yapılması

Önerilen/İstenen Ders Kaynakları

1- Sulama-Kurutma ve Projesi, Mehmet YÜCEL – Sıtkı AKSOGAN)
2- Sulama-Kurutma, Cevat ERKEK
3-
4-
5-
6-
7-
8-
9-
10-
11-
12-
13-
14-
15- Ders notları ve uygulamalar
16-
17-
18-
19-
20-

Planlanan Öğrenim Faaliyetleri Ve Eğitim Yöntemi



Değerlendirme Yöntemi ve Ölçütleri

Ara Sınav Notunun Başarıya Oranı

40%

Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı

60%

Toplam

100%

Dersin Eğitim Dili

Türkçe

Mesleki Uygulama

İstenmemekte