>
Dersin Adı Dersin Kodu Dersin Türü Dersin Düzeyi Dersin Yılı Dersin Verildiği Dönem AKTS Kredisi
Kentsel Altyapı Hidroliği INS419 Seçmeli Lisans 4 Güz 4

Öğretim Elemanı Adı

Prof. Dr. Mücahit OPAN

Dersin Öğrenme Kazanımları

1) Süreklilik, momentum ve enerji denklemlerini hidrolik sistemlerde kullanır
2) Açık ve kapalı hidrolik sistemleri tasarlar
3) Suyun taşınmasını tasarlar
4) Suyun depolanmasını ve dağıtılmasını hesaplar
5) Atıksu hattının planlamasını ve tasarımını yapar

Program Yeterliliği İlişkisi

  Program Yeterlilikleri
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11
Öğrenme Kazanımları
1 Düşük                    
2   Düşük                  
3     Düşük                
4       Düşük              
5                      

Eğitim Şekli

Yüz Yüze

Ön Koşullar, Diğer Koşullar

Yok

Önerilen Destekleyici Dersler

yok

Dersin İçeriği

İçme ve kullanma sularının özellikleri, su ihtiyaçlarının tayini / İsale (iletim) hatları / Terfi merkezleri/ İçme suyu depoları/ Şebeke hidroliği / Hardy-Cross ve ölü nokta metotları / içme suyunda kullanılan boru malzemeleri, boru birleşim teknikleri ve yataklama şekilleri / Atık su ve yağmur suyu kanalizasyonu hidroliği / Rasyonel metot / Yağmur suyu giriş yapıları hidroliği / Drenaj sanat yapılarının hidroliği: Bacalar, ters sifonlar, yağmur suyu geciktirme havuzları / Kanalizasyonda kullanılan boru tipleri

Önerilen/İstenen Ders Kaynakları

1- Su Temini ve Çevre Sağlığı,, Cilt 1, D. T. Ü. Matbaası,Y. Muslu, 1984.
2- Su Kaynakları Mühendisliği, Beta Yayını, N. Ağıralioğlu ve C. Erkek, 2002.
3- Water-Resources Engineering, Linsley, Franzini, Freyberg, Tchobanoglous, McGeaw Hill Press, 1992.
4- Water-Resources Engineering, Metu Press, Melih Yanmaz,1997.
5- Water Supply and Sewerage, McGraw Hill, Press, McGhee, 1991
6- Ders notları ve uygulamalar
7-
8-
9-
10-
11-

Planlanan Öğrenim Faaliyetleri Ve Eğitim Yöntemi



Değerlendirme Yöntemi ve Ölçütleri

Ara Sınav Notunun Başarıya Oranı

40%

Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı

60%

Toplam

100%

Dersin Eğitim Dili

Türkçe

Mesleki Uygulama

İstenmemekte