>
Dersin Adı | Dersin Kodu | Dersin Türü | Dersin Düzeyi | Dersin Yılı | Dersin Verildiği Dönem | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|---|
Çevre Jeofiziği | JFZ306 | Seçmeli | Lisans | 3 | Bahar | 3 |
Prof. Dr. Cengız KURTULUŞ
Doç. Dr. Mehtap Mücella CANBAY
1) Gürültü seviye ölçme işlemini uygular.
2) Yeraltında gömülü yapıları tanır.
3) Heyelan araştırması yapar.
4) Yeraltı kirlilik araştırması yapar.
5) Deponi alanlarının araştırılması için yelpaze atışlarını uygular.
6) Jeofizik metotları kullanarak tuzlu su girişim bölgelerini tespit eder.
Program Yeterlilikleri | ||||||||||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | ||
Öğrenme Kazanımları | ||||||||||||
1 | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | |||||||
2 | ||||||||||||
3 | ||||||||||||
4 | ||||||||||||
5 | ||||||||||||
6 |
Yüz Yüze
Yok
Yok
Bu ders,gürültü ve gürültü araştırmaları, gürültü haritalarının hazırlanması,radon gazı ve ölçümleri, heyelan araştırması,toprak ve yeraltısuyu kirliliği araştırması,deponi alanlarının araştırılması,sağlık, adli ve askeri jeofizik araştırmaları,çevre etki değerlenmesi (ÇED),gömülü metal atık araştırması, baraj ve göl kaçaklarının belirlenmesi,tatlı-tuzlu su bölge sınırlarının belirlenmesi,yeraltı boşlukları araştırılması,arkeolojik kalıntı araştırmaları,kimyasal atık bölgelerinin belirlenmesi,yeraltı suyu araştırmalarını kapsar.
1- Keçeli, A. Kaya, M. A. Türker, E. Kamacı, Z, (1992). Çevre Jeofiziği II. Yeraltı Kaynakları ve Çevre Sempozyumu, Kuşadası.
2- Underwood W.D., 2005. Environmental Geophysics, Dragonfire.ws/Ch01 Intro.pdf
3- Kuznetsov , A., Melnikova , I., Pozdnyakov , D., Seroukhova , O., Vasilyev , A. 2012. Remote Sensing of the Environment and Radiation Transfer (Çevre ve Radyasyon Transfer Uzaktan Algılama)
1) Anlatım
2) Soru-Cevap
3) Tartışma
4) Alıştırma ve Uygulama
5) Grup Çalışması
6) Laboratuvar/Çalıştay
7) Problem Çözme
8) Proje Temelli Öğrenme
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarıya Oranı |
50% |
|||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
|
||||||||||||
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı |
50% |
|||||||||||
Toplam | 100% |
Türkçe
İstenmemekte