>
Dersin Adı | Dersin Kodu | Dersin Türü | Dersin Düzeyi | Dersin Yılı | Dersin Verildiği Dönem | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|---|
Görsel Programlama | ENF108 | Seçmeli | Lisans | 1 | Bahar | 3 |
Doç. Dr. Serdar SOLAK
Dr. Öğr. Üyesi Umut ALTINIŞIK
Öğr. Gör. Uğur YILDIZ
Arş. Gör. Dr. Selçuk ÖĞÜTCÜ
1) Programlama hakkında temel kavramları açıklar.
2) Formlar ve Form Nesnelerini kullanır.
3) Program editörünü kurar ve kullanır.
4) Hazırlanan programda bulunan hataları tespit eder.
5) Görsel nesneleri kullanarak basit bir program oluşturur.
6) Veritabanı kavramlarını açıklar.
Program Yeterlilikleri | ||||||||||||||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | ||
Öğrenme Kazanımları | ||||||||||||||||
1 | Yüksek | Yüksek | ||||||||||||||
2 | Yüksek | Orta | ||||||||||||||
3 | Yüksek | Orta | ||||||||||||||
4 | Yüksek | Orta | ||||||||||||||
5 | Yüksek | Orta | ||||||||||||||
6 | Yüksek | Orta |
Yüz Yüze
Yok
Nesneye Yönelik Programlama
1.Görsel Program Yazmak için gerekli platformu tanımak, kurmak ve kullanmak.
2.Veri girişi için kullanılan görsel nesneleri tanımak ve kullanmak.(Editbox,Combobox...vb.)
3.Veri çıkışı için kullanılan görsel nesneleri tanımak ve kullanmak.
4.Görsel programlamada döngü ve karşılaştırma komutlarının kullanılması
5.Veritabanı kavramını tanımak ve üzerinde işlemler yapmak.
6.Veritabanı ile programlama dili arasında bağlantı sağlamak ve görsel nesneleri kullanmak.
7.Veritabanı kullanarak program yazmak.
8.Programda bulunan yazım, çalışma zamanı ve mantıksal hataları bulup düzeltmek.
1) Anlatım
2) Laboratuvar/Çalıştay
3) Bireysel Çalışma
4) Problem Çözme
5) Proje Temelli Öğrenme
Ara Sınav Notunun Başarıya Oranı |
30% |
---|---|
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı |
70% |
Toplam |
100% |
Türkçe
İstenmemekte