>
Dersin Adı Dersin Kodu Dersin Türü Dersin Düzeyi Dersin Yılı Dersin Verildiği Dönem AKTS Kredisi
Arazi Yönetimi HRT302 Zorunlu Lisans 3 Bahar 4

Öğretim Elemanı Adı

Dr. Öğr. Üyesi Neslihan ŞEVİK
Prof. Dr. Arzu ERENER
Doç. Dr. Murat Selim ÇEPNİ
Dr. Öğr. Üyesi Cankut Dağdal İNCE
Öğr. Gör. Engin TOPÇU

Dersin Öğrenme Kazanımları

1) Kadastro kavramını tanımlayabilir. Mülkiyeti ve mülkiyet toprak ilişkilerini ifade edebilir.
2) Mülkiyet ve kadastronun tarihsel gelişimini uygarlık gelişimi ile birlikte açıklayabilir.
3) Kadastro ile ilgili temel tüzeleri ve genel hükümleri açıklar.
4) Kadastro Yenilemesini tartışabilir, uygulamada görev alabilir.
5) Tescile konu işlemlerde görev alabilir.
6) Planlama kavramını tartışabilir, plan türlerini ve aşamalarını açıklayabilir.
7) İmar kanununun 15, 16 ve 18. madde uygulamaarını takip edebilir.
8) Arazi Yönetimi ile ilgili Önemli kanunlar hakkında bilgi sahibidir.

Program Yeterliliği İlişkisi

  Program Yeterlilikleri
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11
Öğrenme Kazanımları
1 Düşük               Yüksek Orta  
2 Düşük               Yüksek Düşük  
3 Düşük               Yüksek Düşük  
4                 Yüksek Düşük  
5               Düşük Yüksek Düşük  
6               Düşük Yüksek Düşük  
7                 Yüksek Düşük  
8                 Yüksek Orta  

Eğitim Şekli

Yüz Yüze

Ön Koşullar, Diğer Koşullar

Yok

Önerilen Destekleyici Dersler

İstenmemekte

Dersin İçeriği

Arazi ve Arazi Yönetimi Kavramı / Mekan algısı ve Taşınma Varlıklarının Yönetimi / Kadastro ve Arazi Kaydının Önemi / Mekansal Temel Veriler / Arazi Yönetimin Tüzel Temelleri / Arazi Yönetimi ve Toprak Düzenlemeleri / Değerleme Faaliyetleri ve Arazi Yönetimi / Arazi Kullanım Planlaması / Çevre Yönetimi / Kurumsal Boyut / Bilgi Teknolojilerinin Önemi / Finansman Boyutu

Önerilen/İstenen Ders Kaynakları

Planlanan Öğrenim Faaliyetleri Ve Eğitim Yöntemi



Değerlendirme Yöntemi ve Ölçütleri

Ara Sınav Notunun Başarıya Oranı

20%

Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı

80%

Toplam

100%

Dersin Eğitim Dili

Türkçe

Mesleki Uygulama

İstenmemekte